توسط انتشارات دارخوین؛

ستاره بارون حاج قاسم برای کودکان منتشر گردید

ستاره بارون حاج قاسم برای کودکان منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ کتاب شعر ستاره بارون شامل سروده های ناهید حسن پور با مبحث شهید حاج قاسم سلیمانی توسط انتشارات دارخوین برای کودکان منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب شعر «ستاره بارون» سروده های ناهید حسن پور با مبحث شهید حاج قاسم سلیمانی برای کودکان توسط انتشارات دارخوین منتشر و راهی بازار نشر شده است.
حسن پور درباره این کتاب اظهار داشت: «ستاره بارون» از زمان کودکی تا لحظه شهادت حاج قاسم را در چند موقعیت به صورت شعر برای کودکان روایت کرده است.
وی اضافه کرد: بخش کودکی، نوجوانی و جوانی، شروع جنگ و پس از زمان جنگ، حضور داعش و نبرد با آنها، معرفی حاج قاسم و خصوصیت های شخصیت شهید، ماجرای آن شب سرد زمستانی و لحظه شهادت حاج قاسم که در واقع هدف اصلی این کتاب با عنایت به نام ستاره بارون بوده است یاد شده اشعار است.
این نویسنده درباره اسم کتاب اظهار داشت: «ستاره ها» با عنایت به صحبت رهبری است که می فرمایند «با این ستاره ها راه را می شود یافت» و هم چنین صحبت ویژه ای که پس از شهادت حاج قاسم فرمودند روح ستارگان حاج قاسم رودر آغوش گرفت. حاج قاسم رو همراهی می کنند و حاج قاسم یکی از یاران امام زمان معرفی می شود، به علت صلح طلبی و خصوصیت هایی که از حاج قاسم در کتاب گفته شده است.
حسن پور به مراحل تدوین و صفحه آرایی و طراحی کتاب اشاره نمود و افزود: تاکید داشتیم نام کتاب با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب باشد. با عنایت به شخصیت چند بعدی و شناخته شده و محبوب حاج قاسم چند موقعیت را در نظر گرفتم. پیش از جنگ و پس از جنگ. هم نقش نظامی سردار و هم خصوصیت های غیر نظامی ایشان و در نهایت تلاش کردم چه در شعر و چه در طراحی تعریف جدیدی از شهادت و حتی جنگ را داشته باشم و توانستیم روایتی از شهادتی بدون درد، بدون اثری از درد و خون در تصویر و حتی در فریم مخصوص شب سیزدهم دیماه حاج قاسم با چهره ای بشاش برای مخاطب نشان بدهیم.
این نویسنده و شاعر افزود: دو صفحه آخر کتاب که طراحی ساده است برای رنگ آمیزی. سعی کردیم به سبب جذاب تر شدن و دلنشین تر شدن کتاب و مهم تر این که هدف و رسالت راه حاج قاسم پس از شهادت را در صفحه آخر نشان دهیم.
وی اضافه کرد: به ذهنم رسید تکمیل کننده راه حاج قاسم نابودی اسراییل و آزادی مسجد الاقصی است، که با به تصویر کشیدن کبوترها با نماد صلح جهانی به این موقعیت برسیم. در واقع در فریم ۱۰ که با نشان دادن دست امام زمان و گل های نرگسی که از دست آقا به دست حاج قاسم می رسد شعر تمام می شود اما با طراحی بعد باید این مورد در ذهن کودک و پدر و مادرش تداعی شود که راه حاج قاسم ادامه دارد. و این که رنگ آمیزی باید بشود در واقع تلاش کودک را می طلبد که در دنیای حقیقی هم همینطور هست باید برای آزادی مسجد الاقصی تلاش نماییم و بی هدف و بدون تلاش منتظر نباشیم.
حسن پور اظهار داشت: در نهایت فریم ۱۲ کودکانی شاد را نشان داده است که تصویر حاج قاسم در دست یکی از آنها و پرچم ایران در دست کودک دیگر هست. که این خوب گویا و کامل هست و نشان داده است که در آینده هم حتی پس از آزادی مسجد الاقصی ایران جاویدان هست و حاج قاسم محبوب تر خواهد شد. برای طراحی جلد و تمام تصاویر و موقعیت ها و المان های به کار گرفته شده هدف در نظر گرفتیم و تلاش کردیم حاج قاسم رو با تمام خصوصیت هایی که داشتند و در راس همه سجایای اخلاقی مهربان بودنشون معرفی نماییم.


منبع:

1400/12/28
14:40:16
5.0 / 5
685
تگهای خبر: بازار , طراحی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ