رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امانت داری بزرگ ترین سرمایه امین موقوفه است

امانت داری بزرگ ترین سرمایه امین موقوفه است

به گزارش پرسی بلاگ مشهد ـ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: بزرگ ترین سرمایه امین موقوفه، امانت داری است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی خاموشی در نشست هم اندیشی امنای موقوفات خراسان رضوی اظهار نمود: حفظ موقوفات و احیا موقوفات، گرفتن سند مالکیت، رفع دعاوی، نقشه برداری و تعیین حدود از اهمیت به سزایی برخوردارست.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در بعضی از شهرستان ها موارد متکثری را می توانیم نام ببریم که با این اقدامات توفیقات بسیاری کسب شده است، در افزایش منافع موقوفات، ابتدایی ترین کار این است که مدل اجاره دادن را به مدل راندمان و توسعه تغییر دهیم.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه امین موقوفه، امانت داری او است؛ اضافه کرد: مفهوم امانت داری این است که امین موقوفه برای حفظ آن چه که در دست دارد تمام تلاش خودرا انجام دهد؛ همین طور در هزینه دار نشدن، مهم ترین نقش امین، پرهزینه اداره نکردن موقوفه ای است که در دست او است.
خاموشی اشاره کرد: اگر حضور امنا و فعالیت مؤثر آنها نبود کارهای خوبی که هم اکنون شاهد آن هستیم تا ۵۰ سال دیگر هم اتفاق نمی افتاد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباب اهمیت مسئله آب اظهار نمود: آب در ایران سرمایه بسیار مهمی است، اوقاف نیز این سرمایه مهم را می خواهد حفظ کند بدین جهت احیای قنوات را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: زمینهای موقوفه باید زیر کشت های دانش بنیان که دارای ارزش است برود، دور مزرعه را می توان برای کشت چوپ بهره برد و چوب آنرا به فروش رساند.
خاموشی با اعلان اینکه با تاکید بر صدور کارنامه برای امین ها؛ اظهار نمود: امنا گزارش نوبه ای را مکتوب به اوقاف عرضه کنند، مکتوبات در پرونده حفظ می شود و سال بعد می توانید گزارش اقدامات سال قبل خودرا ببینید.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلان اینکه امنای جهادی، خبره و با پشتکار و امین در این مجموعه به کار گرفته شدند؛ اضافه کرد: امنا در حفظ امینانه وقف تلاش کنند، درباب سندها مراقبت و حساسیت درباب درستی آن داشته باشند، امنا نباید در مقابل واحدهای اجرائی قرار گیرند چون مکانیزم کارکرد واسپاری مردم را قانون گذار دیده است.


منبع:

1400/12/20
13:33:51
5.0 / 5
429
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ