شمسایی خبر داد؛

اعطای یارانه کاغذ به روزنامه ها از سال آینده

اعطای یارانه کاغذ به روزنامه ها از سال آینده

دبیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار داشت: هیچ تقسیم بندی یارانه کاغذ به مطبوعات صورت نگرفته اما از اوایل سال آینده و بر مبنای یک سری ملاک ها همچون تیراژ بالا اختصاص خواهد یافت.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ظهر سه شنبه در جریان سفر خود به اصفهان و در نشست هم اندیشی مدیران روزنامه های استان اصفهان عنوان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک پل ارتباطی بین مطبوعات و خبرنگاران هستیم و دو بخش حقیقی و حقوقی وظایفی بر عهده داریم. سیاست دولت در معاونت مطبوعاتی در این دوره بر مبنای سه محور تدوین شده که شکل گیری نظام صنفی سازمان رسانه یکی از مهم ترین آنها است.
وی با اشاره به اینکه «به دنبال با شکل گیری نظام صنفی روزنامه نگاری هستیم» افزود: تلاش ما این است که روزنامه نگاری بعنوان شغل در کنار سایر مشاغل محسوب نماییم و در این راستا صندوق اعتبار هنر هم بعنوان یک گام حمایتی برای روزنامه نگاران هنرمندان و نویسندگان بوجود آمده است. برای تحقق و اعتبار بخشیدن به این نظام صنفی یک سوم بودجه وزارت ارشاد را به امور آمایش رتبه بندی خبرنگاران، مطبوعات و هم یارانه و محتوا اختصاص یافته، اما این به معنای عدالت صد درصدی نیست.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ملاک ما در این دوره برای مطبوعات فقط ملاک انقلابی و غیر انقلابی و محتوا محوری است. سیاست دولت سیزدهم در تقویت روزنامه استانی و محلی بوده و این در شرایطی است که در دنیا هم روزنامه های محلی فراتر از روزنامه سراسری هستند. در رتبه بندی مطبوعات روزنامه های محلی و سراسری مطبوعات و رسانه ها باید نیازهای جدید مخاطب را به رسمیت شناخته و در فضای مجازی فعال شود، چونکه رسانه باید فرزند زمان خویش باشد.
شمسایی با اشاره یارانه مطبوعاتی عنوان کرد: ما برای حقوق مطبوعات در یارانه، آگهی ها کوتاه نمی آییم و معتقدیم باید در این حوزه انضباط ایجاد شود. دو هزار و ۸۰۰ رسانه درخواست مجوز داشتند و این درخواست ها بسیار زیاد بوده و بعضی از عدم مجوزها شاکی هستند اما برای این تعداد درخواست، مجوز صادر نمی گردد و باید ملاک هایی برای مجوز در نظر گرفته شود.
وی درباره یارانه کاغذ، اظهار داشت: هم اکنون هیچ تقسیم بندی یارانه کاغذ به مطبوعات صورت نگرفته اما از اوایل سال آینده و بر مبنای یک سری ملاک ها همچون تیراژ بالا اختصاص خواهد یافت. یارانه مطبوعاتی، سیاست تزریق بودجه عمومی برای ارتقای سواد مطالعه مردم است که به علت رقابت بهتر بین بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی توزیع می شود.


منبع:

1400/12/17
21:47:14
5.0 / 5
687
تگهای خبر: فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ