رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد:

شناسایی فرار مالیاتی ۳۷۵۰ میلیاردی ۲۵ شرکت در تهران

شناسایی فرار مالیاتی ۳۷۵۰ میلیاردی ۲۵ شرکت در تهران

به گزارش پرسی بلاگ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی ۲۵ شرکت دارای فرار مالیاتی اطلاع داد.


سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفتگو با ایسنا، یکی از وظایف پلیس را برخورد با تخلفات و فرارهای مالیاتی عنوان نمود و اظهار داشت: این موارد با هماهنگی میان پلیس، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور انجام می شود و پلیس اجازه نخواهد داد تا افراد سودجو و فرصت طلب با روش های غیرقانونی از پرداخت مالیات فراری شوند.
وی افزود: در همین راستا هم پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در هماهنگی با دستگاههای مربوطه ۲۵ شرکت دارای فرار مالیاتی را امسال مورد شناسایی قرار دادند که در این خصوص ۳۵ نفر هم بازداشت شدند. این افراد عموما با روش های مجرمانه و جعلی مبادرت به فرار مالیاتی کرده بودند که برایشان پرونده ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ میزان فرار مالیاتی این شرکت ها را سه هزار و ۷۵۰ میلیاردریال اعلام نمود و اظهار داشت: شرکتهای متخلف موظفند که این مبالغ را به حساب بیت المال بازگردانند.
ولیپور گودرزی درباره شیوه های این افراد برای فرار مالیاتی هم اظهار داشت: مجرمان با روش هایی مانند صدور فاکتور فروش و مهر جعلی، ثبت شرکت با مشخصات افراد کارتن خواب، سوء استفاده از کد اقتصادی شرکتهای متعلق به غیر، جعل گواهی ارزش افزوده و... مبادرت به این رفتار مجرمانه کرده بودند که البته از جانب پلیس مورد شناسایی قرار گرفتند.
بیشتر بخوانید
کشفیات ۱۰هزار میلیاردی کالای قاچاق و احتکار در تهران
انهدام باندهای سوءاستفاده گر از ارز دولتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در انتها با تکیه بر این که برخورد پلیس امنیت اقتصادی با مخلان نظم و امنیت اقتصادی کشور تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در هماهنگی با دیگر دستگاههای مسئول اقدامات خویش را برای تأمین امنیت سرمایه گذاری اقتصادی در کشور ادامه خواهد داد.



1400/12/15
23:24:05
5.0 / 5
409
تگهای خبر: پلیس , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ