مدارس عشایری و مرزی در تیررس آموزش و پرورش

مدارس عشایری و مرزی در تیررس آموزش و پرورش

به گزارش پرسی بلاگ مشاور وزیرآموزش و پرورش اظهار داشت: هدف گذاری شده تادر این قرارگاه، اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری انجام دهیم و فعالی های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق پیدا کند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، عصر امروز حمیدرضا خان محمدی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار نمود: هدف گذاری شده تا در این قرارگاه کار تنظیم گری و تسهیل گری انجام دهیم و کارهای جهادی در زمینه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق یابد.
وی ادامه داد: یکی از خصوصیت های مهم الگوی مطلوب تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران عدالت محوری در زمینه آموزش است.
مشاور وزیرآموزش و پرورش، اشاره کرد: با توجه به این که عدالت همه جانبه در دستورکار قرار دارد، تنها به تأمین فضا، امکانات آموزشی، لوازم التحریر، تغذیه و... پرداخته نمی گردد.
خان محمدی پیگیری مسائل مدارس مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها را از اولویت های قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی، برشمرد و اشاره کرد: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی در مدارس سنگی وکانکسی با مشارکت جامعه خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه قرار دارد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه «نصیب آموزشی برابر» و«عدالت تربیتی» از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است، اشاره کرد: نگاه ویژه ای به نقاط محروم و مرزی خواهد شد و برای حل معضلات دانش آموزان در این استانها با گروههای جهادی، خیریه ای و مردمی، هماهنگ هستیم و تلاش خواهیم کرد تا عدالت تربیتی را در دورترین نقاط کشور هم اجرایی نماییم چونکه توجه به نقاط مرزی و محرومیت زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بدین سبب مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت برخوردار می باشند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اعلان اینکه عدالت تربیتی ناظر به تأمین شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی مجانی به آموزش برای همه دانش آموزان است، اظهار داشت: عدالت تربیتی ناظر به کیفیت مطلوب در آموزش و کارهای فرهنگی و پرورشی است و به دنبال اجرایی سازی اصل اعتدال در جریان تربیت است.




منبع:

1400/12/11
16:53:49
5.0 / 5
447
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ