پشت پرده و جزئیات سرقت پل در غرب تهران از زبان پلیس

پشت پرده و جزئیات سرقت پل در غرب تهران از زبان پلیس

به گزارش پرسی بلاگ سرقت پل در غرب تهران یکی از خبرهایی بود که در میانه بهمن ماه جاروجنجال زیادی در فضای خبری ایجاد کرد و حالا رئیس پلیس پایتخت از جزئیات بیشتر ماجرای سرقت این پل و البته سرقت دیگر تجهیزات و امکانات شهری پرده برداشته است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دهم بهمن ماه سال جاری بود که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از سرقت عجیب یک پل در بزرگراه شهید همدانی اطلاع داد و از وقوع آن ابراز تعجب کرد. او که در صحن شورای شهر تهران صحبت می کرد، اظهار داشته بود: «حدود یک ماه پیش سرقت عجیبی در راه بزرگراه شهید همدانی و حکیم رخ داد که تابحال هیچ اطلاع رسانی دقیقی از ابعاد این سرقت صورت نگرفته است. این سرقت شامل سرقت ورق های فولادی و سنگین وزنی که با برنامه ریزی و حساب شده اتفاق افتاده، عملا تردد را غیر قابل ممکن کرده است. این سرقت احتیاج به خودرو، کارگروهی و ابزار و لوازم برای باز کردن صدها پیچ فولادی بزرگ و کار طولانی مدت داشته است. عدم محافظت از سازه های سنگین شهر به صورت آنلاین از راه دوربین های نظارت ترافیکی، یکی از علل وقوع آن است.»
او البته این ادعا را هم بیان کرد که «مسوولان شهر و انتظامی زمانی از این سرقت آگاه شدند که راننده های خودرو های عبوری آگاه شده و آنها را خبردار کرده اند و خدا می داند اگر دیرتر آگاه می شدند چه فاجعه ای رخ می داد. سرقتی که یک بزرگراه را بیشتر از یک ماه مسدود و تردد شرق به غرب را متوقف کرده است! این سرقت، سرقت یک خودرو یا یک مغازه و تابلو نیست، هشداری جدی به مسئولان شهری و انتظامی و عریان کردن خلاءهای ایمنی و امنیتی شهر است.»
یک روز بعد از این تذکر شهرداری تهران هم مجبور به واکنشی رسانه ای شده و اعلام نمود: «اقدامات سازمان مهندسی و عمران شهر تهران متعاقب سرقت اتصالات فلزی پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با رودخانه ورآورد برای ایمن سازی این پل از ۱۵ دیماه سالجاری شروع شده و این اقدامات بعد از انسداد ترافیکی در بزرگراه شهید همدانی حدفاصل بلوار پژوهش تا خیابان اردستانی در دستور کار قرار گرفت تا وضعیت بحرانی سازه پل ورآورد در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده و این تقاطع به چرخه ترافیکی بازگردد.»
شهرداری: از یکسال پیش سرقت جزئی از پل گزارش می شد چند روز بعد و در تاریخ ۱۵ بهمن ماه هم شهرداری تهران جزئیاتی بیشتر از سرقت این پل را در اختیار رسانه ها قرار داد و اعلام شد: «از یک سال قبل گزارشاتی در خصوص سرقت جزئی از اتصالات پل های محور همدانی و دوگاز که بروی رودخانه وردآورد واقع شده به شهرداری تهران ارجاع شده بود و کارشناسان این پل را رصد کرده و ایرادات آنرا رفع می کردند، چونکه به اجزاء اصلی پل صدمه ای وارد نشده بود. تا این که طبق این گزارشات، در چند ماه گذشته این سرقت ها افزوده شد. این پل در یک محله خلوت واقع شده و از آنجاییکه سطح ارتفاع خاک در دهانه اول پل بالا است سبب شده بود که دسترسی ایجاد نماید، زیر عرشه این پل یک دریچه برای بازدید داخل باکس ها وجود دارد که این دریچه جوش شده بود اما به سبب خلوتی محله و عدم تردد زیاد مردم متاسفانه سارقان از پایین وارد شده و با دستگاه برش این دریچه را باز کرده و وارد باکس مجموعه پل شده بودند.»
«سارقان پس از ورود به باکس سرفرصت آغاز به باز کردن پیچ ها کرده و این اتصالات را باز کردند و وقتی به شهرداری تهران گزارش داده شد که چنین سرقتی رخ داده، نسبت به بازدید از این پل اقدام کردیم و با توجه به این که حجم سرقت از پل بالا بود، مجموعه عمران شهرداری به هیچ عنوان صلاح ندانستند که پل ادامه کار دهد و از روی آن خودرو تردد کند چونکه هر لحظه امکان منهدم شدن و تخریب پل وجود داشت و با عنایت به وخامت اوضاع، جلسه مدیریت بحران در ۱۵ دیماه تشکیل دادیم! متاسفانه به سبب گرانی آهن آلات این قطعات به فروش می رسد و انگیزه سارقان بالا است. پس از جلسه ستاد بحران و تشریح شرایط، اجازه بسته شدن بزرگراه را برای مدت سه هفته دریافت کردیم تا عملیات رفع مشکل پل صورت گیرد. »
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت


منبع:

1400/11/27
19:41:38
5.0 / 5
470
تگهای خبر: آنلاین , اطلاع رسانی , پلیس , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ