یك كارشناس گیاهان دارویی مطرح كرد:

گیاهی اعجاب انگیز در سبد غذایی ما

گیاهی اعجاب انگیز در سبد غذایی ما

به گزارش پرسی بلاگ لرستان یک کارشناس گیاهان دارویی اظهار داشت: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق العاده ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A محسوب می شود.


مژده زارعی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: شوید از دیرباز تا حالا بعنوان سبزی و ادویه مصرف فراوانی داشته و به همین علت آنرا بمنظور طعم دهی به غذاهای مختلف نیز به کار می برند اما خاصیت های منحصر به فرد آن تنها محدود به مصارف آشپزی نیست و بطور سنتی برای درمان یک سری از بیماریها مانند مشکلات گوارشی، کولیک نوزادان و بوی بدن دهان استفاده می شود.
وی افزود: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق العاده ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A محسوب می شود، خود ویتامین A یک ماده مغذی ضروری مهم برای مساعدت با حفظ بینایی و پشتیبانی از سلامت سیستم ایمنی بدن است.
زارعی با اشاره به اینکه این گیاه در عین حال منبع خوبی از منگنز است، عنوان کرد: هرچند بدن انسان به مقادیر بسیار کمی از آن نیاز دارد، اما منگنز برای عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی و متابولسیم قند و چربی حیاتیست.
این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه دانه های شوید نیز مزایای تغذیه ای مشابهی را به خود اختصاص می دهند، بیان کرد: شوید غنی از آنتی اکسیدان هاست که مصرف مواد غذایی و مکمل های آن مستقیماً به کاهش التهاب و پیشگیری یا حتی درمان تعدادی از اختلالات خاص مانند امراض قلبی- عروقی، آلزایمر، آرتریت روماتوئید و تعدادی از انواع سرطان کمک می نماید.
وی با اشاره به اینکه شوید کاهنده چربی، قندخون و پیش گیری از امراض قلبی- عروقی است، عنوان کرد: سطح بالای چربی و قندخون خصوصاً بصورت مزمن بسیار نگران کننده است و این وضعیت به بیماریهای قلبی عروقی، مسدود شدن عروق خونی، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ منجر می شود.
زارعی با اشاره به اینکه شوید یکی از مؤثرترین گیاهان در امتداد کمک به کاهش چربی و قند خون شمرده می شود و مورد تأیید پزشکان سراسر جهان است، اضافه کرد: مصرف روزانه دوزهای کنترل شده از عصاره شوید توانست به طرز مدلول داری قند خون ناشتا و سطح چربی در بیماران را کم کند.
این کارشناس گیاهان دارویی اشاره کرد: از سایر سایر فواید بالقوه شوید می توان به خصوصیات آنتی باکتریال، سلامت استخوانی و کرامپ های قاعدگی اشاره نمود.



1400/11/25
08:39:13
5.0 / 5
473
تگهای خبر: بیماری , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ