توسط نشر ماهی؛

موسیقی یک زندگی باردیگر در کتابفروشی ها شنیده شد

موسیقی یک زندگی باردیگر در کتابفروشی ها شنیده شد

رمان موسیقی یک زندگی نوشته آندره مکین با ترجمه ناهید فروغان توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رمان «موسیقی یک زندگی» نوشته آندره مکین بتازگی با ترجمه ناهید فروغان توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
آندری سرگیویچ مَکین نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۵۷ در کرانسویارسک سیبری در شوروی است. مکین مادربزرگی فرانسوی تبار داشت که مدتی را پیش او زندگی کرد و مدتی را هم در یک پرورشگاه گذراند. او نخستین قصه های زندگی اش را به زبان فرانسوی نوشت و سال ها بعد وقتی از شوروی به فرانسه مهاجرت کرد، داستان های خودرا به فرانسوی نوشت.
از این نویسنده قبل تر، همین کتاب با ترجمه ای دیگر، «عشق های زودگذر ماندگار»، «وصیت نامه فرانسوی» و «زنی که منتظر بود» در بازار نشر ایران انتشار یافته اند.
نسخه اصلی «موسیقی یک زندگی» سال ۲۰۰۱ منتشر گردید و داستانی درباره ظلم و ستم های حکومت کمونیستی شوروی است. شخصیت اصلی این قصه یک نوازنده پیانو در شوروی است که ناچار می شود قبل از برگزاری نخستین کنسرتش، شغلی را که دارد، ترک کند. او به یک روستا گریخته و هویت یک مرده را می پذیرد...
در قسمتی از این رمان می خوانیم:
بله، چند سال پیش... الکسی پیاده روی را از سر گرفت و کوشید سالهای بعد از انفجار را به یاد آورد. کلیسا در سال ۱۹۳۴ ویران شده بود. وی در آن هنگام چهارده سال داشت. احساس به لرزه درآمدن پیاده رو پس از انفجار چه شور شگفتی برانگیخته بود! ۱۹۳۴، ۱۹۳۵، ۱۹۳۶... چه سالهای سعادتباری... بعد، مانند دوران شیوع بیماریهای واگیردار، آن قرنطینه طولانی به بازار آمد. شهر پیرامون خانواده شان حالتی سنگین یافت. شبی، هنگام بالارفتن از پلکان، نجوای مردی به گوشش خورد که یک طبقه بالاتر از او پلکان را می پیمود. به کندی قدم برمی داشت و در تک گویی نسبتا آرام اما تب آلودی غرق شده بود: «نه، نه، نمی توانید متهمم کنید... اما مدارک... مدارک...» الکسی متوجه این جملات بریده بریده شد و پا سست کرد. از دزدانه گوش سپردن به این درد دل معذب بود، اما صدای پدرش را شناخت. پس این پیرمرد بیچاره ای که داشت زیر لب با خودش حرف می زد پدرش بود!...
این کتاب با ۱۱۲ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان انتشار یافته است.

1400/11/23
12:20:31
5.0 / 5
499
تگهای خبر: بازار , بیماری , ترجمه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ