هم اندیشی با زنان عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

قالیباف: زنان در بخش های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می کنند

قالیباف: زنان در بخش های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می کنند

به گزارش پرسی بلاگ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارکان اساسی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تمام کارهای اجتماعی و سیاسی نیازمند سازماندهی و کارهای تشکیلاتی است که با تکیه به سنت های الهی و مردم باوری باید صورت گیرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز پنج شنبه (14 بهمن ماه) در نشست هم اندیشی زنان عضو شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور که عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز هستند ضمن تبریک ایام الله دهه و میلاد امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: اینکه پس از 40 سال در بعضی از حوزه ها گرفتار مشکلات جدی هستیم، سوالاتی را در ذهن به وجود می آورد در خصوص این که آیا در مبانی و اصول انقلاب اسلامی است که نسل امروز و شرایط تغییر یافته و سبک زندگی تغییر یافته ما را با این حجم از مسائل روبرو کرده است. در حقیقت برای پاسخ به این پرسش ها باید توجه داشته باشیم که اساس انقلاب دو رکن داشت؛ نخست مبتنی بر سنت های الهی و دیگری قدرت و حرکتی بود که از مردم نشأت گرفت و ما برای پاسخ به مشکلات و چالش ها باید به این دو عنصر توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به سالهای پیروزی انقلاب اضافه کرد: در همان سال ها روش های زیادی برای مبارزه با رژیم مستبد پهلوی وجود داشت اما امام خمینی (ره) از هیچ کدام از روش ها استفاده نکرد. امام (ره) نه تشکیلات آنچنانی به راه انداخت و نه گروههای مسلح را به کار گرفت. ایشان از قدرت های بیرونی نیز استفاده نکردند، در حقیقت امام خمینی (ره) بطور مستقیم با مردم صحبت کردند و حتی در دوران پیروزی انقلاب اگر خطایی در اداره کشور رخ می داد، دولت ها را بوسیله مردم تهدید می کردند.
وی اظهار نمود: ما به دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب افتخار می نماییم، چونکه دو عنصر سنت های الهی و مردم باوری رکن و اساس آن دوران بود. خیلی از فرماندهان جنگ و سرداران شهید که به جبهه آمدند، یا کارگر، یا معلم، یا دانش آموز یا دانشجو و یا بازاری بودند و در عرصه پیچیده علوم نظامی که از همه جهات پیچیدگی هایی دارد، مردم امورر ا در دست گرفتند و بهترین بازدهی را در کمترین زمان از خود نشان دادند.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث خود به موضوع زنان اشاره نمود و اظهار داشت: با همین نگاه می بینیم که در بعضی زمان ها ما حتی در جبهه انقلاب در برخی از موضوعات گرفتار ضعف، تردید یا لکنت زبان شدیم که یکی از این حوزه ها حوزه های در رابطه با زنان است.
وی ادامه داد: ما خواسته یا ناخواسته زنان و مادران را در دوراهی قرار دادیم که بین مادری، خانه داری و تربیت فرزندان و محیط اجتماعی و علم و رشد در جامعه یکی را انتخاب کنند؛ حتی اگر در مقطعی این حرف را نزدیم، در عمل فرصتی هم برای زنان ایجاد نکردیم، این در شرایطی است که زنان در بخش های مختلف مدیریتی، در مسائل اجرائی می توانند از مردان بهتر عمل کنند.
وی با اعلان اینکه زنان از جهات مختلف کارآمدتر و شفاف تر هستند و لطمه ها و مفاسدی که در نظام های اداری و اجرائی وجود دارد، در میان زنان در حداقل ممکنست اشاره کرد: البته معنای این حرف آن نیست که زنان هر کجا وارد شوند باید مردوارگی کنند تا بگوییم مدیران خوبی هستند برای اینکه این بی حرمتی به شأن زنان است.
رییس قوه مقنه اضافه کرد: خانم ها با تمام خاصیت های زنانه و مادر بودن می توانند در جایگاه های مختلف قرار گیرند، ما همه انسانیم و در بعد انسانیت هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد اما حتما شئونات زن و مرد در محیط های اجتماعی متفاوت می باشد و این به مفهوم محدودیت نیست.
وی اشاره کرد: زنان در جامعه ما بزرگترین ظرفیت هستند و محور پویایی و رشد در همه زمینه ها حتی اقتصاد کشور، خانواده است که زنان و مادران خانواده ستون آن هستند.
رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره تبعیض های ناروا و بی عدالتی ها در نگاه مدیریتی به زنان اظهار داشت: همه ما باور داریم که در جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به این بی عدالتی ها با شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری اختتام دهیم و آنرا سامان بخشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه اگر سنت های الهی و مردم باوری مبنا قرار گیرد، انقلاب با قدرت و بر پایه و اساس کارش پیش می رود، اظهار داشت: هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی و مدیریتی به کار سازمانی و سازماندهی کارهای تشکیلاتی نیاز دارد، برای آشنایی با کارهای تشکیلاتی می توان به یادداشت ها و سخنرانی های شهید بهشتی رجوع کرد که قوی ترین، منسجم ترین و موثرترین یادداشت ها را در زمینه تشکیلاتی دارد.
وی افزود: ما به ظرفیت جوانان باید توجه داشته باشیم البته جوانگرایی به مفهوم حذف سرمایه ها و تجربیات غلط ترین برداشت از کار تشکیلاتی است.
قالیباف اشاره کرد: ما با تکیه به سنت های الهی و مردم باوری باید کار تشکیلاتی را پیش ببریم، بنا بر این است که می گوییم اقتصاد ما درست نمی گردد مگر آن که نگاه دولتی از حوزه اقتصاد رخت بربندد.
رییس قوه مقنه همین طور با تاکید بر این که ما باید فرزند زمانه خویش باشیم اضافه کرد: در مکتب امام خمینی (ره) عقلانیت، معنویت و عدالت مبنا بود و ما به همین دلیل باید عمل نماییم. ما به نوگرایی نیاز داریم پس باتوجه به اتفاقات باید خلاقانه عمل نماییم و تصمیم بگیریم.




منبع:

1400/11/14
23:43:50
5.0 / 5
526
تگهای خبر: اجتماعی , انسانی , بازار , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ