رایزنی فرهنگی ایران خبر داد؛

سرمایه گذاری کلان فرهنگی آلمان در کشوری که صنعتی نیست

سرمایه گذاری کلان فرهنگی آلمان در کشوری که صنعتی نیست

رایزن فرهنگی ایران در آلمان می گوید این کشور در گینه نیز مانند برخی دیگر از کشورهای آفریقایی سرمایه گذاری های کلان فرهنگی کرده و دانشجویان گینه ای اشتیاق زیادی به ادامه تحصیل در آلمان دارند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه ترین مطلب تحلیلی ارسالی خود به مهر از سرمایه گذاری های فرهنگی ژرمن ها در گینه گفته است. کشور گینه قبل از این، گینه کوناکری نامیده می شد. امروزه نیز گاه به آن گینه کوناکری می گویند تا از گینه بیسائو و جمهوری گینه استوایی بازشناخته شود. گینه از شمال باختری با گینه بیسائو و از شمال با سنگال و از شمال خاوری و خاور با مالی و همین طور از خاور با ساحل عاج و از جنوب خاوری با لیبریا واز جنوب با سیرالئون مرز مشترک دارد. ۸۵ درصد جمعیت حدود ۱۴ میلیونی این کشور مسلمان هستند.
جمهوری گینه دارای مواد معدنی فراوانی است. حدود یک سوم ذخایر قطعی بوکسیت (ماده اولیه آلومینیم) دنیا، بیش از ۸/۱ میلیارد متریک تن سنگ آهن با عیار بالا، میزان قابل توجهی از ذخایر طلا و الماس در این کشور وجود دارد. وجود زمین مناسب برای کشاورزی و آب فراوان و وضعیت آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای کشاورزی مکانیزه در مقیاس صنعتی فراهم آورده است. شاید این مقدار ماده معدنی دلیلهای خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون در این کشور باشد.
رایزنی فرهنگی ایران در آلمان پیش تر سرمایه گذاری های فرهنگی هنگفت آلمان در دیگر کشورها را نیز در قالب گزارش هایی برای مهر ارسال کرده است که مطالعه آنها می تواند به مثابه دوره های آموزشی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برای آن دسته از نهادهای فرهنگی کشور ما باشد که ماموریت شان در خارج از کشور تعریف شده است. دیتاهای گزارش از سایت موسسه موسسه تبادلات آکادمیک، جامعه آلمان برای همکاریهای بین المللی، گرفتن شده است.
این گزارش را در ادامه بخوانید:
شهروندان و سیاستمداران گینه، آلمان را یک کشور پیشرو از نظر سیاسی و اقتصادی در اروپا می دانند که به تعهدهای بین المللی پایبند است. بر طبق اطلاعاتی که بر روی سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته است؛ علاقه مردم گینه به تحصیل در آلمان در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی بالا رفته است و خیلی از آنها به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند. شاید بنا بر این است که آلمانی ها در چند سال اخیر بودجه زیادی به ایجاد موسسات آموزشی و تحقیقاتی در گینه اختصاص داده اند. در همه این سال ها، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز تلاش نموده است تا روابط دانشگاه های دو کشور را توسعه دهد. همین طور آلمانی ها به توسعه گینه نیز کمک می کنند. در این راستا، جامعه آلمان برای همکاریهای بین المللی در حوزه های آموزش پایه و مراقبت های بهداشتی کمک هایی را به دولت گینه ارائه می دهد. همین طور آلمان از ارتقای آینده شغلی برای جوانان در گینه نیز حمایت می کند.
تبادلات آکادمیک
گینه در روز دوم اکتبر سال ۱۹۵۸ به استقلال رسید. این کشور اولین مستعمره فرانسه بود که بطور مسالمت آمیز مستقل شد. گینه از زمان استقلال تا انتخابات ۲۰۱۰ توسط حکمرانان خودکامه ای اداره شد که این کشور را به یکی از فقیرترین کشورهای جهان بدل کردند. هنوز هم این کشور با مشکلات مالی زیادی دست وپنجه نرم می کند. فقر در این کشور تا اندازه ای گسترش یافته است که خیلی از کودکان و نوجوانان در روستاها امکان تحصیل را اصلاً پیدا نمی کنند. از طرف دیگر، صنعت در گینه چندان رونق ندارد و بدین جهت آموزش رسمی حرفه ای نیز در مدارس امکان پذیر نیست.
این میان، افرادی که امکان تحصیل تا اختتام مقطع متوسطه را پیدا می کنند، ترجیح می دهند که برای تحصیلات عالی به کشورهای پیشرفته سفر کنند. بطور مثال، آنطور که پیش تر گفته شد، علاقه مردم گینه به تحصیل در آلمان در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی بالا رفته است. از ین جهت، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان تلاش می کند تا هر ساله فهرستی از فرصت های تحصیلی و تحقیقاتی را که مناسب دانشجویان گینه است، در سایت خود منتشر کند. علاوه بر این، موسسه مذکور تلاش می کند تا امکان همکاری میان دانشگاه های آلمان و گینه را فراهم آورد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، به این نشانی مراجعه کنید.
آموزش پایه و مراقبت های بهداشتی
همان طور که گفته شد، گینه با مشکلات اقتصادی زیادی روبه روست و درصد بسیار زیادی از جوانان این کشور بیکار هستند. علاوه بر این، درگیری های قومیتی و نارضایتی شهروندان از شرایط زندگی، وضعیت را برای حاکمان این کشور پیچیده تر کرده است. هر چند در سالهای اخیر، رشد اقتصادی به نزدیک هفت درصد رسیده است. با این وجود، حدود ۵۵ درصد از جمعیت این کشور هنوز زیر خط فقر ملی زندگی می کنند.
آلمانی ها تلاش می کنند تا به توسعه گینه کمک کنند. جامعه آلمان برای همکاریهای بین المللی به نمایندگی از دولت فدرال، در حوزه های آموزش پایه و مراقبت های بهداشتی کمک هایی را به دولت گینه ارائه می دهد. این موسسه در ساخت و تجهیز مدارس و همین طور آموزش معلمان به دولت گینه کمک می نماید. علاوه بر این، جامعه آلمان برای همکاریهای بین المللی در ایجاد زیرساخت های بهداشتی و تجهیز مراکز درمانی گینه نیز سهم دارد و همین طور نقش مهمی در برنامه های مربوط به حفظ سلامت ماداران حامله در این کشور ایفا می کند. بوسیله این و این نشانی می توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

1400/11/02
23:54:33
5.0 / 5
559
تگهای خبر: آموزش , بین المللی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ