رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان خبر داد:

مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول در صدر زمین خواری

مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول در صدر زمین خواری

گلستان رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۶۲ درصدی تشکیل پرونده های زمین خواری و  دستگیری متهمان طی ۹ ماهه سالجاری در گلستان اطلاع داد.


عباسعلی پهلوان نسب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان ضمن اشاره به آمار و عملکرد اداره مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی در ۹ ماهه سالجاری، اظهار نمود: در مجموعه جرائم این بخش تعداد تشکیل پرونده های جرایم و مفاسد اقتصادی با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، همینطور تعداد دستگیری متهمان جرائم و مفاسد اقتصادی ۳۳ درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به اینکه در بحث زمین خواری تعداد تشکیل پرونده های این بخش و همینطور دستگیری متهمان با افزایش ۶۲ درصدی همراه بود، بیان نمود: مساحت اراضی ملی شامل کشاورزی، جنگلی و مرتعی در مجموع ۹ ماه بالغ بر ۵۳۶ هزار مترمربع بوده است که مساحت اراضی تصرف شده زمین خواری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸۳ درصدی همراه بود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با اشاره به اینکه در حوزه زمین خواری شهرستان های مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول بیشترین آمار پرونده ها را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: با عنایت به گله مندی بعضی از شهروندان در مورد افزایش زمین خواری و اهمیت و لزوم این مساله از آغاز سال تابحال پنج طرح مبارزه با زمین خواری را اجرایی کردیم که نتیجه این طرح خلع ید ۴۱۵ هزار مترمربع زمین به ارزش ریالی ۳۰۶ میلیاردریال بوده است.

دستگیری ۲۷ متهم در حوزه مبارزه با احتکار
پهلوانی نسب ضمن اشاره به عملکرد مبارزه با احتکار در ۹ ماهه سالجاری، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با احتکار تعداد پرونده های تشکیل شده و همینطور دستگیری متهمان با افزایش دو درصدی همراه بوده است.
وی ارزش ریالی پرونده های احتکار شده از آغاز سالجاری تابحال را بالغ بر ۶۱۰ میلیاردریال عنوان نمود و اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است، همینطور در حوزه احتکار با عنایت به لزوم جامعه و برای پیشگیری از اقدام افراد سودجو و فرصت طلب پنج طرح مبارزه با احتکار را از آغاز سالجاری تابحال اجرایی کردیم.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ارزش ریالی پرونده های احتکاری در اجرای طرح های مبارزه با احتکار را بالغ بر ۱۳۵ میلیاردریال برشمرد و بیان نمود: گندم، جو، آرد، نهاده های دامی و روغن خوراکی همچون کالاهای اساسی بود که در طرح های مبارزه با احتکار کشف شده که در مجموع در اجرای طرح های مبارزه با احتکار ۲۷ نفر دستگیر شدند.
پهلوانی نسب به مهم ترین کشفیات حوزه جرائم و مفاسد اقتصادی در ۹ ماهه سالجاری اشاره نمود و متذکر شد: کشف یک فقره احتکار در ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۲۶ هزار کیلوگرم گندم به ارزش بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر متهم در شهرستان گنبدکاووس انجام شد، کشف احتکار دیگر در ارتباط با سموم کشاورزی به میزان ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیاردریال و دستگیری یک نفر متهم در شهرستان گنبدکاووس بوده است، همینطور کشف دیگر در ارتباط با اختلال در نظام تولیدی به میزان ۱۲۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم نهاده دامی یارانه ای به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیاردریال و دستگیری دو نفر متهم از شهرستان گرگان بوده است.
وی از کشف ۸/۱ فقره زمین خواری به متراژ ۴۲ هزار مترمربع به ارزش ۴۱ میلیاردریال اطلاع داد و اظهار داشت: در جریان این پرونده یک نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی ارائه شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان به عملکرد حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سالجاری ارزش کل پرونده های کشف شده در این بخش در استان گلستان بالغ بر ۷۶۱ میلیاردریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشت.

تشکیل ۹۰ پرونده در حوزه کشف دستگاه رمزارز در گلستان
پهلوانی نسب با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در بحث سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بوده است، خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳ طرح طی ۹ ماه سالجاری در گلستان اجرا شد که کالاهای مکشوفه در اجرای این طرح ها بالغ بر ۱۲۹ میلیاردریال بوده است.
وی از تشکیل ۹۰ پرونده در حوزه کشفیات دستگاه استخراج رمز ارز یا ماینر طی ۹ ماهه سالجاری در گلستان اطلاع داد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه متولی ۷۱۳ دستگاه رمز ارز به ارزش ریالی ۱۲۸ میلیاردریال توقیف شده و ۸۴ متهم هم شناسایی و دستگیر شدند.




منبع:

1400/10/27
23:32:14
5.0 / 5
501
تگهای خبر: پلیس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ