با حضور رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شد

جایگزینی کد QR به جای صندوق صدقه در استان زنجان

جایگزینی کد QR به جای صندوق صدقه در استان زنجان

به گزارش پرسی بلاگ زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: با عنایت به شرایط کرونایی خدمات امداد به سمت روش های نوین الکترونیکی رفته و اثرات خوبی داشته است.



سیدمرتضی بختیاری عصر امروز (۲۳ دی ماه) در مسافرت دو روزه به استان زنجان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ضمن اشاره به این که در سال ۹۹ کل درآمد استان که از سوی خیرین و مردم بود، ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴۴ میلیارد تومان کمک شده و پیشبینی این است که سال جاری این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی خاطرنشان کرد: ما در سطح استان یک هزار و ۲۰۰ یتیم و ۳ هزار و ۳۴۷ فرزند محسنین داریم که پدر آنها یا در زندان است یا بد سرپرست هستند که حمایت آنها به عهده ۲۳ هزار و ۳۹۵ حامی است که بنابر گزارش مدیرکل استان سرانه کمک استان به صورت ماهانه یک میلیون تومان است.
رئیس کمیته امداد تقدیر از خیرین زنجانی برای کمک بی شائبه به نیازمندان بیان نمود: بنده بعنوان خادم نیازمندان از مردم تقدیر میکنم.

این مسئول ضمن اشاره به این که شان کمیته امداد را خود امام راحل بیان فرموده اند، اظهار داشت: وقتی کمیته امداد تاسیس شد، امام مأموریت دادند، و وقتی امام گزارش یک استان که دارای مشکلات و فقر بودند را شنیدند، گفتند: اگر انقلاب نتواند تکافل اینها را بکند این انقلاب اسلامی نیست، پس ما هم باید بر همین مبنا به نیازمندان کمک نماییم.

بختیاری اضافه کرد: امروز هم در شرایط کرونایی شاهد یک حرکت بزرگ هستیم که در زنجان رخ داده و امیدواریم با جاسازی آن شاهد محرومیت زدایی از چهره شهر باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشارکت باشکوه مردم ایران در رزمایش مواسات در جریان انتشار کرونا در کشور و همدلی بی سابقه در جهت گره گشایی از مشکلات نیازمندان، اظهار داشت: این اقدامات و اتفاقات ما را در دنیا سربلند کرد و بار دیگر نام ملت مسلمان ایران را در دنیا در نوعدوستی و ایمان و اراده درخشاند.



نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم در این دیدار ضمن اشاره به این که در کمیته امداد، گام های بلندی در جهت محرومیت زدایی برداشته شده است، اظهار داشت: کارمندان کمیته امداد خودشان را خادم مردم می دانند و دیدگاه کارمندی به آن ندارند.

آیت الله علی خاتمی افزود: کمیته امداد با اشتغال زایی، موجبات توانمندسازی افرادی را فراهم ساخته است که قبلا مستمری بگیر بودند.

وی ضمن اشاره به این که در زنجان اغلب مساجد در چارچوب کمک مومنانه با همکاری کمیته امداد نیازمندان را شناسایی کرده اند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در زنجان دخالت نکرد و با عرضه طریق در این قدم خیر سهیم شد.



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هم در این نشست اظهار نمود: کمیته امداد به استناد احکام و برنامه هایی که داشته است، باید بتواند ۸۰ درصد از درآمدهای خویش را از حوزه مشارکت های مردمی و از راه نرم افزارهای جدید جمع آوری کند.

هدایت صفری ضمن اشاره به این که ۱۲۸ هزار صندوق صدقه در استان داریم، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که دنبال کد QR برویم؛ سرعت بخشی در پرداخت و تشخیص نیاز، پیشگیری از تخلفات، عدم احتیاج به رجوع همکاران به درب منازل، صرفه جویی در هزینه ها، بخشی از اثرات مثبت و خوب این روش نوین است.

وی اضافه کرد: از دیگر اثرات مثبت این روش میتوان به این اشاره نمود که با بازنشستگی نیروها که روش های نوین جایگزین آنها می شوند، دیگر ضرورتی ندارد تا نیروی جدیدی به کار گرفته شود. پیشبینی می شود تا آخر این ماه نصب دستگاههای QR در استان به پایان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ضمن اشاره به این که از آذر سال قبل از راه دستگاههای اندرویدی درآمدزایی آنلاین و الکترونیکی در استان شروع شده است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ صدقات ما ۱۰۵ درصد و سال جاری ۱۰۳ درصد تحقق یافته است.

این مسئول اظهار داشت: وی ضمن اشاره به این که ۱۲۸ هزار صندوق صدقه در استان داریم، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که دنبال کد QR برویم تا علاوه بر سرعت بخشی در همان زمان و نقطه این امر قابل تحقق باشد، چه بسا که این امر از تخلفات هم جلوگیری خواهد نمود.













منبع:

1400/10/22
22:44:13
5.0 / 5
513
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیكی , خدمات , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ