سه شنبه ۲۱ دی؛

سفر شهرزاد نقد و بررسی می شود

سفر شهرزاد نقد و بررسی می شود

پرسی بلاگ: نشست نقد و بررسی کتاب سفر شهرزاد اثر فاطمه مرنیسی با ترجمه شیرین کریمی، سه شنبه 21 دی با حضور مترجم کتاب و همین طور شکوه حسینی و فاطمه صادقی بصورت مجازی راه اندازی.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «سفر شهرزاد؛ فرهنگ های مختلف حرمسراهای گوناگون» نوشته فاطمه مرنیسی با ترجمه شیرین کریمی، از ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۲۱دی ۱۴۰۰ با حضور شکوه حسینی، فاطمه صادقی و شیرین کریمی توسط مرکز فرهنگی شهرکتاب در فضای مجازی انجام می شود.
علاقه مندان می توانند این جلسه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به آدرس ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.
فاطمه مرنیسی جامعه شناس و فمینیست مراکشی با آثارش، که از طرف کتاب خوانان در سراسر جهان «سحرآمیز»، «پُرنقش ونگار» و «درخورِ ملاحظه» توصیف و تحسین شده اند، بر زندگی زنان در خاورمیانه نور تابانده است. مرنیسی در کتاب سفر شهرزاد که با ترجمه شیرین کریمی به فارسی ترجمه و توسط نشر کراسه انتشار یافته است تجربه های منحصربه فردش را، در جایگاه زنِ مراکشیِ آزاد و مستقلی که با عجایب و تخطی های غیرمنتظره فرهنگ غرب روبه رو می شود، نگاشته است.
مرنیسی در این خودزندگی نگاره با پاک نظری و فراتخیّلِ خیره کننده ناداستانی پُرشاخ وبرگ و سرشار از نکته سنجی ارائه می دهد و آنچه را در سفرش به غرب دیده است بازگو و تفسیر می کند. یافته های غافلگیرکننده او درباره وضعیت و نگرش به زنان در سرتاسر جهان در روایتی عمیقاً اثرگذار با نوعی کنایه آمیزی خوشایند و دنیادیدگیِ دلپذیر بیان می شود.


منبع:

1400/10/17
14:44:13
5.0 / 5
601
تگهای خبر: آثار , ترجمه , تلگرام , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ