گرفتن سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی ملی تهران

گرفتن سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی ملی تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: سند تک برگی برای بیش از 10 هزار و 705 هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات و فیروزکوه در استان تهران گرفتن شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسناعلینقی حیدریان گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک های۲۲۱ اصلی موسوم به قلعه نو ظلی، ۱۸۴ اصلی موسوم به عسگرآباد و ۲۵۸ اصلی موسوم به دروازه در شهرستان ورامین، ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی در پلاک های اصلی فیکستان و هیلان جورد شمیرانات و ۸ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۲۸ متر از اراضی ملی در پلاک ۴۶ اصلی موسوم به پلنگ آب شهرستان فیروزکوه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این سه شهرستان بمنظور جلوگیری از زمین خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

وی اظهار نمود: حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از اراضی ملی از مهم ترین وظایف منابع طبیعی شمرده می شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش به سزایی در امتداد توسعه شهرستان های استان تهران و طرح های عمرانی دارد.

حیدریان اضافه کرد: گرفتن اسناد کاداستر اراضی ملی استان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و انفال متعلق به مردم، جلوگیری از زمین خواری، دسترسی سهل به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و کاهش اختلافات حقوقی مردم، ایجاد زیر ساخت های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از شوراهای اسلامی روستاها، مرتع داران و بهره برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت و مردم استان تهران در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تشکر کرده و خواهان ادامه همکاری مردم با منابع طبیعی شد و اظهار داشت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را بوسیله شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حیدریان از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را فوراً بوسیله شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.



1400/10/12
22:49:15
5.0 / 5
741
تگهای خبر: اطلاع رسانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ