به دلیل نگرانی های هوانوردی؛

راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا به تاخیر افتاد

راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا به تاخیر افتاد

مقامات آمریکایی از اپراتورهای ای تی اند تی و وریزون خواستند تا راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم را به دلیل نگرانی های صنعت هوانوردی به تاخیر بیندازند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از رویترز، پیت بوتیجیگ وزیر حمل و نقل و استیو دیکسون رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه از دو شرکت ای تی اند تی و وریزون خواستند تا به علت نگرانی های ایمنی صنعت هوانوردی، اقدامات برنامه ریزی شده در ۵ ژانویه جهت راه اندازی خدمات بی سیم جدید نسل پنجم را به تأخیر بیندازند.
در نامه ای که این دونفر بدین منظور ارسال کرده اند، تصریح شده که تأخیر مذکور بیشتر از دو هفته نخواهد بود و بخشی از یک پیشنهاد کوتاه مدت برای پیشبرد عرضه خدمات نسل پنجم بر روی باند فرکانسی سی و انجام عملیات پروازی ایمن به حساب می آید.
هر دو سازمان مذکور در مورد احتمال تداخل خدمات نسل پنجم تلفن همراه با تجهیزات الکترونیک حساس مورد استفاده در هواپیماها مانند ارتفاع سنج های رادیویی اظهار نگرانی کرده و افزوده اند که امکان دارد پروازها به همین علت با مشکل مواجه شوند.
هر دو اپراتور آمریکایی این نامه را دریافت کرده و در عین حال صنعت هوانوردی را به کوشش برای گروگان نگهداشتن طیف فرکانسی متهم کرده اند تا وقتی که این اپراتورها موافقت کنند تا هزینه های ارتقای ارتفاع سنج های منسوخ شده را پوشش دهند.


منبع:

1400/10/11
16:52:34
5.0 / 5
830
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ