رونمایی از نقاشی ۱۰۰ متری از روایتگری انقلاب و زندگی شهید سلیمانی

رونمایی از نقاشی ۱۰۰ متری از روایتگری انقلاب و زندگی شهید سلیمانی

پرسی بلاگ: به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، بامداد امروز علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 از تابلوی نقاشی 100 متری روایتگری انقلاب اسلامی و زندگی حاج قاسم سلیمانی بازدید نمودند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا - به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از این آثار نقاشی که توسط حبیب اله صادقی از هنرمندان خانه هنر منطقه ۱۱ صورت گرفته است، با اشاره به اینکه جای این تصاویر روی دیوارهای شهر خالی است؛ این نوع کارهای هنری که هنر سنتی نقالی و پرده خوانی را در خود دارد؛ تبیین سویه های مختلف نگاه اندیشمندانه انقلاب اسلامی دانست که در ذهن ها می نشیند.
همین طور سید محمد موسوی با بیان اهمیت هویت بخشی این نوع آثار و حمایت شهرداری از برنامه های مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این تابلوی نقاشی با عنوان "در رثای سیمرغ" از طرف استاد حبیب اله صادقی از هنرمندان خانه هنر منطقه ۱۱ به مساحت ۱۰۰متر مربع خلق شده است که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت این شهید مقاومت و ایثار رونمایی خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۱ اضافه کرد: در امتداد تشکیل ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرداری تهران، بلندترین نقاشی روایتگری زندگی این شهید معزز توسط استاد حبیب اله صادقی از هنرمندان مطرح کشور در منطقه ۱۱خلق شده است. به همین دلیل مدیریت شهری ضمن پشتیبانی از هنر اجتماعی با موضوعات انقلاب اسلامی، در نظر دارد با همکاری سازمان زیبا سازی تمهیدات لازم را برای اکران عمومی در راه برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید شهروندان انجام دهد.
همین طور حبیب اله صادقی رییس گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر در باره خلق این اثر هنری اظهار داشت: این نقاشی که با عنوان " در رثای سیمرغ" به روایتگری داستان زندگی شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی می پردازد؛ در چهار پرده ۲.۵ متر در ۲ متر، مجموعاً ۱۰۰ مترمربع را شامل می شود و به مدت یک سال روی آن کار شده است.
او اضافه کرد: در این اثر به دنبال روایت تاریخ انقلاب و نمادها و نشان هایی که در مقابله با استعمار و استکبار وجود دارد؛ بودیم و به همین دلیل یک کار پژوهشی جدی روی آن انجام شد که نمونه ای از هنر اجتماعی است و در پی آن هستیم که بعنوان یک اطلس فرهنگی ارائه شود.
بر طبق این گزارش در نقاشی روایتگری زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، مفاهیم و مضامین مختلف برآمده از زندگی و رشادت ها و شهادت این بزرگمرد عرصه ایثار و مقاومت روایت شده است.




منبع:

1400/10/03
18:40:52
5.0 / 5
857
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ