دكه نشریات؛

شماره ۹۰ قلک با محوریت شب یلدا چاپ شد

شماره ۹۰ قلک با محوریت شب یلدا چاپ شد

پرسی بلاگ: نودمین شماره ماهنامه قلک با محوریت شب یلدا منتشر گردید و روی پیشخوان آمد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، نودمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه دی ماه ۱۴۰۰ با محوریت شب یلدا، برای کودکان منتشر گردید و روی پیشخوان مطبوعات آمد.
در این شماره از نشریه مذکور، که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می پردازد، به مناسبت شب های طولانی زمستان و شب چلّه، داستان ها و مطالبی متناسب با این جشن آورده شده است. همانطور که نخستین چیزی که از این مناسبت به ذهن می رسد، قصه گویی بزرگ ترها پای کرسی و جمع شدن اهالی خانه دور هم است، طرح جلد شماره ۹۰ ماهنامه به این مساله اختصاص پیدا کرده است.
در ادامه کودکان با دو خرگوش قلکی به نام «بیجو و جیبو» در داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز» درباره شغل کشاورزی می خوانند و متوجه می شوند چگونه میوه های شب یلدا کاشته و تهیه می شود. علاوه بر آن کودکان همراه با «گوری» گورخر کوچکی که اوتیسم دارد، با این بیماری و نوع برخورد و تعامل با کسانی که به این اختلال گرفتار هستند، آشنا می شوند.
دیگر مطالب منتشرشده در این شماره از «قلک» بدین سان اند:
شعر «این همه حرف و صدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه گر، داستان «خط های متفاوت گوری» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز!» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «آقا خرسه صبر و تحمل ندارد» نوشته کارما ویلسون، ترجمه نازنین سودعلیزاده و تصویرگری جان چپمن و بخش اخبار قِل و قُلکی «غول سیب زمینی و لامای فراری» نوشته زهرا جلائی فر و تصویرگری میثم موسوی.
در هر شماره قلک مطالب و بازی هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «غول سیب زمینی و لامای فراری» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات روز می خوانند و در بخش صبحانه ورزشی با بهره گیری از موادغذایی و خوراکی هایی که در خانه دارند، یک دوچرخه درست خواهند کرد.


منبع:

1400/09/30
14:29:10
5.0 / 5
925
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بیماری , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ