زنان آبستن قربانی سویه دلتا در آمریکا

زنان آبستن قربانی سویه دلتا در آمریکا

آمارهای مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می دهد: مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در بین زنان آبستن در بحبوحه شیوع سویه دلتا افزایش قابل توجهی داشته است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، بر مبنای داده های جدید مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، تعداد زنان حاملگی که در ماه آگوست و سپتامبر بر اثر مبتلا شدن به کووید-۱۹ جان خویش را از دست دادند، افزایش داشته که دلیل آن گسترش سویه دلتا بوده است.
مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماریها اظهار داشت: داده های موجود بر اهمیت تزریق واکسن کووید-۱۹ به زنان آبستن تاکید دارد بخصوص زمانیکه سویه اُمیکرون به سرعت درحال گسترش است.
آمارهای این مرکز از آن حکایت می کند که بیشتر از ۲۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در بین زنان آبستن در ماه های اوت و سپتامبر سالجاری ثبت شده است. علاوه بر این، بیشتر از ۴۰ درصد از مجموع ۲۴۸ مورد فوت زنان آبستن از زمان آغاز همه گیری از ماه آگوست بوده است.
مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده ضمن اشاره به گسترش سویه اُمیکرون نسبت به عدم رجوع زنان آبستن برای واکسیناسیون ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از آکسیوس، طبق اعلام این مرکز تا چهار دسامبر کمتر از ۳۵ درصد زنان آبستن به صورت کامل در مقابل کروناویروس واکسینه شده اند در حالیکه این آمار در بین عموم مردم نزدیک به ۶۱ درصد است.



1400/09/28
12:19:12
5.0 / 5
889
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ