واکنش رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی به انتشار آگهی تربیت مددکار

واکنش رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی به انتشار آگهی تربیت مددکار

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در نامه ای به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به انتشار آگهی «تربیت مددکار اجتماعی در شش جلسه» در یکی از رسانه های این سازمان واکنش نشان داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در متن نامه دکتر مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران که خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انتشار یافته آمده است: "با عنایت به آگهی نشر داده شده توسط آن سازمان محترم با عنوان « برگزاری دوره تربیت مددکار اجتماعی در شش جلسه » و دعوت از متقاضیان برای ثبت نام، انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران ضمن اعتراض به برگزاری این دوره به اطلاع می رساند حرفه مددکاری اجتماعی دارای جایگاه علمی و تخصصی بوده و سال ها است که بعنوان رشته ای دانشگاهی در دانشگاه های تابع وزارت بهداشت و وزارت علوم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وفق سرفصل های آموزشی مصوب دانشجو می پذیرد وفارغ التحصیلان آن وارد عرصه کار و خدمت می شوند»
در ادامه نامه اقلیما آمده است: « تعیین عنوان یک حرفه و رشته تحصیلی که ۶۳ سال است در نظام دانشگاهی تدریس می شود، برای یک کارگاه آموزشی شش جلسه ای، آشکارا وهن علم و نظام دانشگاه است. به نظر می آید آن سازمان محترم سهوا چنین اشتباهی را انجام داده، چونکه همچنانکه نمی توان کارگاه ها و دوره هایی با عنوان تربیت پزشک، مهندس، فیلسوف یا مجتهد عرضه داد، ازاین رو کارگاه تربیت مددکار اجتماعی هم کاملا بی معنا و به دور از منطق علمی و عملی است. بی گمان کسانی که این کارگاه را بگذرانند با خیال یا توهم این که مددکار شده اند، امکان دارد مرتکب اشتباهاتی شوند که به فجایعی بینجامد. آنگاه چه کسی مسئول خواهد بود؟چگونه میتوان چهار سال آموزش علمی و دوره های کارورزی عملی مددکاری اجتماعی را تنها در شش جلسه خلاصه کرد؟. »
رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در ادامه این نامه آورده است: «به نظر می رسد آن سازمان با هدف برگزاری دوره «آشنایی با صدمه های اجتماعی » این دوره را طراحی نموده است. درس صدمه شناسی اجتماعی یکی از دروس رشته مددکاری اجتماعی است همچنانکه در رشته های روان شناسی و علوم اجتماعی هم این درس عرضه می شود. ازاین رو میتوان عنوان کارگاه را آشنایی با صدمه های اجتماعی و یا صدمه شناسی اجتماعی گذاشت و از عنوان یک رشته دانشگاهی که دارای جایگاه تخصصی و حرفه ای است بدینگونه استفاده نکرد. دانشجوبان رشته مددکاری اجتماعی در مقطع کارشناسی ملزم به گذرانیدن دست کم ۱۳۶ واحد هستند. بدین ترتیب چطور می توان تنها با ۶ جلسه که کمتر از نیم واحد دانشگاهی می شود، مددکار اجتماعی تربیت کرد؟!»
اقلیما در انتها این نامه با تکیه بر این که « تبلیغ و نشر این آگهی جامعه مددکاران اجتماعی ایران را آزرده خاطر کرده و باعث اعتراض آنها در سطح وسیعی شده است»، نوشته است: « به صورتی که مطالبات اجتماعی و حقوقی خویش را از انجمن ها، دانشگاه ها و سازمان های متولی در این خصوص دنبال نموده اند. بنابراین این انجمن با عنایت به تعهد و مسئولیتی که در جهت صیانت و ارتقای حرفه مددکاری اجتماعی دارد، خواستار تغییر و اصلاح نام این دوره از جانب آن سازمان محترم است. خواهشمند است بعد از اصلاح و بازبینی لازم در این خصوص، مراتب را برای پاسخگویی و اطلاع به جامعه مددکاران اجتماعی به این انجمن اعلام دارید. پیشاپیش از همکاری و همراهی شما در این راستا سپاسگزاریم.»





منبع:

1400/09/27
11:57:43
5.0 / 5
949
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , طراحی , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ