توسط انتشارات سیمای شرق؛

کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه ها منتشر گردید

کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه ها منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه ها نوشته شاهو صبار توسط انتشارات سیمای شرق منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «دانایی و نادانی در روزگار شبکه ها» مقدمه ای بر شناخت پیام های درست و نادرست در عصر اطلاعات نوشته شاهو صبار در ۱۴۲ صفحه توسط انتشارات سیمای شرق منتشر گردید.
این اثر در ۱۰ فصل با عناوین «مقدمه ای بر چالش دانایی در عصر اطلاعات، توشه ما از عصر دانش چیست؟، نگاهی به الگوهای محتوایی تکراری و ضعف های منطقی، آیا همه چیز علم است؟، سوگیری ها: دام هایی که در راه استدلال های ما تنیده اند، ادعاهای خارق العاده و شواهد خارق العاده، نقش داستان ها و تجربه های فردی در اثبات، مفاهیم علمی مورد سوءاستفاده، داستان تحول علم پزشکی، در باب فروتنی: آیا باید بدانیم؟» به بعضی از چالش های مهم جامعه ی امروز در رویارویی با اطلاعات و پیام ها می پردازد.
بسیاری از پژوهشگران و متفکران نگرانند که عصر اطلاعات و اینترنت که قرار بود عصر همه گیری دانش و رهایی از بی اطلاعی باشد، ما را بشکلی جدید درگیر جهل و سردرگمی کند. شاهو صبّار به زبانی دانشگاهی اما روان و ساده فهم به همراه داستان های مختلف از تجربیات واقعی و گاها تکان دهنده، به این عرصه نوین و دغدغه های آن می پردازد و برای ما راهکارهایی دارد تا از این دریای مواج به جای سردرگمی، توشه ای از علم و آگاهی کسب نماییم.
شاهو صبّار، نویسنده این کتاب که دارای مدرک دکترای رسانه های جمعی با گرایش رسانه های دیجیتال از دانشگاه سوگنگ کره جنوبی است، سال ها بعنوان روزنامه نگار، پژوهشگر و مدرّس دانشگاه فعالیت نموده و در این عرصه آثار گوناگونی از او انتشار یافته است. او الان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و در دپارتمان مطالعات ایران دانشکده مطالعات جهان فعالیت می کند.
امروزه سواد رسانه ای از موضوعات بسیار مورد گفتگو است. در زمانه ای که شبکه های تلویزیونی ما را زیر بارانی از اطلاعات درست و نادرست قرار داده اند و به آسانی نمی توانیم میزان درستی و دقت این مطالب را بسنجیم سواد رسانه ای اهمیتی بیشتر از پیش یافته است. این اثر به واکاوی این مسئله می پردازد و برخی مهارت های عملی را آموزش می دهد تا با کمک آنها تلاش نماییم که عصر اینترنت و شبکه های اجتماعی به ابزار افزایش دانایی ما تبدیل گردد نه سردرگمی و انباشت افکار نادرست در ذهنمان.
کتاب «دانایی و نادانی در روزگار شبکه ها» در قطع وزیری و ۱۴۲ صفحه توسط انتشارات سیمای شرق وارد بازار نشر شده است.

1400/09/15
19:45:39
5.0 / 5
564
تگهای خبر: آثار , آموزش , اجتماعی , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ