اخطار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای 7 کلانشهر

اخطار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای 7 کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای هفت کلانشهر تا اواخر هفته جاری اخطار داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار زردرنگ از پایداری هوا طی بازه زمانی بامداد یک شنبه( ۱۴ آذرماه) تا ظهر پنج شنبه( ۱۸ آذرماه) اطلاع داد.

بر اثر این پدیده مخاطراتی همچون سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلطت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا قابل انتظار است.

یک شنبه (۱۴ آذرماه) شهرهای تهران، کرج، اصفهان، تبریز و اراک درگیر این پدیده خواهند بود. سه شنبه (۱۶ آذرماه) شهرهای تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اراک و اصفهان شرایط بوجود آمده به جهت وقوع این پدیده را تجربه خواهند کرد.

چهارشنبه( ۱۷ آذرماه) مواجهه با این پدیده در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد پیشبینی می شود همینطور پنج شنبه (۱۸ آذرماه) تهران، کرج، اصفهان و مشهد تحت تأثیر مخاطرات این پدیده قرار خواهند گرفت.

در این شرایط جوی عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک سبب افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروههای حساس و درمناطق صنعتی و پرتردد شوند همینطور احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه ها بخصوص از بعداز ظهر روز سه شنبه تا روز پنجشنبه ( ۱۶ تا ۱۸ آذرماه) وجود دارد.

توصیه می شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری به مناطق پرتردد، بخصوص برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، اجتناب از فعالیتهای فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا اخطار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.





منبع:

1400/09/13
23:39:07
5.0 / 5
957
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ