کدام مناطق جهان روند کاهش خودرو را تجربه خواهد کرد؟

کدام مناطق جهان روند کاهش خودرو را تجربه خواهد کرد؟

خراسان رضوی انتظار می رود که استفاده از خودرو در 30 سال آینده در آسیا بیشتر از گذشته رایج شود و تا سال 2050 سهم سفرهای خودرویی در آسیا به 44 درصد و در آمریکای لاتین به 42 درصد نزدیک شود.


به نقل از ویفروم، باوجود این که آسیا از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان برخوردار است، نابرابری در زیرساخت ها بین مناطق روستایی و شهری می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در تولید خودرو شود.
پژوهشگران اظهار کردند: در صورتیکه پیش بینی می شود استفاده از خودرو در آمریکای شمالی و اروپا تا سال ۲۰۵۰ کم شود، اما آسیا قاره ای است که انتظار می رود در آن استفاده از خودرو بعنوان یک وسیله حمل و نقل رایج تر شود.
پیش بینی می شود در سه دهه آینده، استفاده از خودرو در آسیا افزایش یابد و شامل بیش از ۴۰ درصد از سفرها باشد که این رقم در سال ۲۰۱۵ تنها ۲۸ درصد بود.
همچنین، سهم سفرهای خودرویی انجام شده در آمریکای شمالی باوجود کاهش اندک خودرو در سطح بسیار بالای ۷۶ درصد باقی بماند.
طبق گزارش ها، منطقه آسیا-اقیانوسیه میزبان تعدادی از پیچیده ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است اما به سبب اختلافات زیاد در وضعیت توسعه کشورهای مختلف و وضعیت روستایی در مقابل وضعیت شهری، خودروسازی می تواند در مناطق شهری با توسعه قاره به شدت افزایش یابد.
این گزارش نشان میدهد که سهم سفرهای خودرویی در آسیا با اجرای سیاست های پایدار گسترده می تواند تا سال ۲۰۵۰ به ۱۶ تا ۱۹ درصد محدود شود.
پژوهشگران براین باورند که کاهش شدید سفرهای خودرویی در آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین امکان پذیر است، اما کاهش استفاده از خودرو به سطح واقعا پایین تری در آمریکای شمالی و خاورمیانه دشوارتر خواهد بود.



1400/09/11
14:32:59
5.0 / 5
627
تگهای خبر: تولید , حمل و نقل , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ