شماره جدید قلک منتشر گردید

شماره جدید قلک منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ هشتاد و نهمین شماره ماهنامه قلک ویژه آذرماه منتشر گردید. در این شماره به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، کودکان با شغل رانندگی اتوبوس، قوانین، شرایط و خصوصیت های آن آشنا می شوند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، هشتاد و نهمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه همراه با داستان هایی درباره نوع تعامل و ارتباط با کودکان «نابینا» و توان یاب، آشنایی با شغل رانندگی اتوبوس و فرهنگ و اقتصاد کشور پرتغال منتشر گردید.
در این شماره از ماهنامه همانطور که در طرح جلد آمده، به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل کودکان با شغل رانندگی اتوبوس، قوانین، شرایط و خصوصیت های آن آشنا می شوند.
همچنین در این شماره نحوه تعامل و ارتباط با افراد نابینا یا دارای مشکلات بینایی، در چارچوب داستان به کودکان آموزش داده می شود و با ترفندهای کودکانه ای با عنوان «شای شای» با شغل پیک موتوری و با «بیجو و جیبو» با شغل رانندگی اتوبوس آشنا می شوند.
سایر مطالبی که در قلک هشتاد و نهم می خوانیم عبارتند از: شعر «بیدارم» سروده زهرا موسوی و نقاشی سحر کریمیان شیرازی، داستان «دوست توانای من» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «من حَمل نکنم کی نَقل کنه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «شای شای و آقا دام دام پیک موتوری» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی و بخش بچه های دنیا «یک پرتغال قدیمی» نوشته جویا میرزاده.
در هر شماره قلک مطالب و بازی هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه ها هم وجود دارد. در این شماره بچه ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «خیابان شکلاتی» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات پیش آمده در حمل و نقل می خوانند.
شماره آذرماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، صفحه آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط عمومی یگانه قاسمی در ۲۸صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
در این شماره کارشناسی داستان ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته اند. مجری طرح هم موسسه فرهنگی هنری آینده پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.


منبع:

1400/09/03
14:20:23
5.0 / 5
617
تگهای خبر: آموزش , حمل و نقل , طراحی , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ