دیروز در حوزه هنری؛

بامهرترین ها مورد تقدیر قرار گرفتند

بامهرترین ها مورد تقدیر قرار گرفتند

جشنواره بامهرترین ها روز گذشته دوشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و از پیش کسوت ترین، جوان ترین و پرفروش ترین نویسنده انتشارات سوره مهر تقدیر به عمل آمد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جشنواره «بامهرترین ها» عصر روز گذشته دوشنبه ۲۴ آبان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و از پیش کسوت ترین، جوان ترین، پرفروش ترین و... نویسنده های انتشارات سوره مهر تقدیر گردید.
علی اکبر شیروانی مدیرعامل موسسه انتشارات سوره مهر در ابتدای برنامه با یادی از علامه طباطبایی که هفته کتاب مزین به نام اوست، اظهار داشت: این جلسه تجلیل و تکریم از کتاب و نویسنده کتاب است و یادی می نماییم از دو عزیز از دست رفته که حالا در جمع ما نیستند؛ حجت الاسلام مصطفی آژینی که سال پیش مجموعه شعرش با نام «به یاد بهار» منتشر گردید و نویسنده توانمند و زبردست آقای حمید علی دوستی شهرکی که جایشان در میان ما خالی است.
در ادامه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری از محمدعلی کشاورز نویسنده کتاب «نشان نوشتاری» بعنوان نویسنده پیشکسوت سوره مهر قدردانی کرد. کشاورز درباره کتاب «نشان نوشتاری» اظهار داشت: ۳ سال پیش برای آموزش نشان نوشتاری به قم رفتم و تنها یک جزوه ۲۰ صفحه ای عرضه کردم و مباحث و سوالاتی پیرامون این مورد عنوان شد و انگیزه ای شد برای تالیف این کتاب. به تهران که آمدم تصمیم به نوشتن کتاب «نشان نوشتاری»گرفتم تا هنرمندان علاقمند و گرافیست های بیشتری از این مورد استفاده کنند و بهره ببرند.
همچنین از معصومه صفایی راد بعنوان جوان ترین نویسنده این نشر تقدیر گردید و با ابتکار دست اندرکاران جشنواره تدیس جشنواره توسط همسر این نویسنده اهدا شد. کتاب «به صرف قهوه و پیتا» سفرنامه ای اوست از تجربه ۱۰ روزه حضورش در بوسنی و هرزگوین و پیاده روی ۳ روزه وی در مراسم یادبود مارش میرا. صفایی راد درباره سفرنامه اش توضیح داد: این پیاده روی هر سال برگزار می گردد و یادبود قربانیان نسل کشی سربرنیتسا است و و روز چهارم پیاده روی به قبرستان پوتوچاری در حومه شهر سربرنیتسا ختم می شود. در این نسل کشی بیشتر از ۸ هزارنفر در یک روز جان خودشان را از دست می دهند.
علی اسکندری یکی دیگر از تقدیرشوندگان این برنامه بود برای کتاب «دیپورت» خاطرات پیمان امیری، جوانی که به قصد مهاجرت غیرقانونی راهی ترکیه و مرز یونان می شود و در نهایت طی سلسله رخدادهایی سر از سوریه و زندان جبهه النصره درمی آورد و در نهایت با کمک نیروهای مدافع حرم نجات میابد. تقدیر از او توسط فرزند شهید اصغر پاشاپور انجام شد، کسی که نقش اصلی را در نجات راوی کتاب داشت.
مهرداد صدقی نویسنده کتاب طنز «آبنبات هل دار» پرفروش ترین کتاب الکترونیک، هم تقدیر گردید که به علت عدم حضور در برنامه تصویر او پخش گردید و مسؤلان جشنواره هم تندیس و جایزه او را به نماینده الوپیک دادند تا به دستش برساند.
بهناز ضرابی زاده هم از دیگر تقدیرشوندگان بود برای کتاب مطرح «دخترشینا». ضرابی زاده درباره دلیل نگارش «دخترشینا» اظهار داشت: کتاب سال ۹۰ منتشر گردید و من ۲ سال قبلش به این فکر کرده بودم که همیشه از رزمندگان یاد شده است و جای خانم هایی که پشت جبهه مقاومت کرده اند خالی است و از آنها گفته نمی گردد. دوست داشتم جنگ را در خانه بنویسم و از همسری که با وجود داشتن ۲۲-۲۳ سال سن ۵ بچه دارد و همسرش شهید می شود. عاشق شوهرش بوده است اما مقاومت می کند و پا به پای همسرش می ایستد.
همچنین در این بخش تماس زنده تصویری برقرار شد با یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) و او ضمن نمایش تصویر گنبد حرم امام مطهر گفت بهترین تقدیر از اثری شایسته باید از بهترین مکان صورت بگیرد.
عنوان پرفروش ترین کتاب شعر هم تعلق گرفت به کتاب «اکنون» فاضل نظری. نظری بعد از دریافت جایزه اظهار داشت: حوزه هنری مانند خانه من است و همیشه حس خوبی به این مجموعه دارم. وقتی شعری تبدیل به کتاب می شود عوامل نشر هم در شکل گیری کتاب دخیل هستند، همینطور گرافیست ها و من جایزه خودم را تقدیم به آقای مجید زارع می کنم که طرح جلد کتاب های شعر من را طراحی نموده اند.
در آخر از پرفروش ترین های بخش مختلف تجلیل شد. نیما اکبر خانی با رمان «اثریا»، لیلا نظری گیلانده با مجموعه خاطره «حاج جلال»، سرباز روح الله رضوی «از کشمیر تا کاراکاس»، سعید علامیان برای «برای تاریخ می گویم» و سبا بابایی مادر شهید ژاپنی که راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» است، قدردانی گردید. همینطور از خانواده زنده یاد حمید علی دوستی شهرکی نویسنده کتاب «برشکن» که اخیرا درگذشته است، تجلیل شد.
فهرست تقدیری های برنامه یاد شده بدین سان بود:
- محمدعلی کشاورز، بعنوان نویسنده پیشکسوت با کتاب «نشان نوشتاری».
- فاضل نظری، پرفروش ترین کتاب شعر با کتاب «اکنون».
-علی اسکندری، در بخش جوان ترین راوی با کتاب «دیپورت».
- معصومه صفایی راد، بعنوان جوان ترین نویسنده با کتاب «به صرف قهوه و پیتا».
- مهرداد صدقی، پرفروش ترین کتاب الکترونیکی و طنز با کتاب «آبنبات هل دار».
- تجلیل از خانواده زنده یاد حمید علی دوستی شهرکی نویسنده کتاب «برشکن».
پرفروش های بخش های مختلف هم که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند، بدین سان بودند:
- بهناز ضرابی زاده، برای کتاب «دخترشینا».
- نیما اکبرخانی، برای رمان«اثریا».
- لیلا نظری گیلانده، برای مجموعه خاطرات «حاج جلال».
- سرباز روح الله رضوی، برای رمان «از کشمیر تا کاراکاس».
- سعید علامیان، برای کتاب «برای تاریخ می گویم».
- سبا بابایی، مادر شهید ژاپنی و راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب».


منبع:

1400/08/26
11:16:38
5.0 / 5
563
تگهای خبر: آموزش , الكترونیكی , جشنواره , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ