استاندار خوزستان:

ارزش های دفاع مقدس حفظ شوند

ارزش های دفاع مقدس حفظ شوند

استاندار خوزستان اظهار داشت: وظیفه سنگینی بر عهده نویسندگان است تا آنچه را که در بین کتاب های خود در قالب های مختلف برای بیان تاریخ به ثبت می رسانند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس و رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با حضور مسئولان فرهنگی و خانواده شهدا و ضمن گفت و گو با این نویسندگان از آنان تجلیل و قدردانی کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از حلقه های تاریخی نظام جمهوری اسلامی است که در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی یک الگوی موفق محسوب می شود.
استاندار خوزستان با تاکید بر این که ضرورت دارد این الگو برای اجرا در ابعاد مختلف نظام مورد توجه قرار گیرد تا آثار دفاع مقدس زنده نگه داشته شوند، اضافه کرد: دفاع مقدس قسمتی از الگویی است که بعنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می شود که در بُعد دفاع مقدس خودش را نشان داد.
وی افزود: یک حاکمیت و یک نظام حکمرانی ابعاد متنوعی از اداره کشور، مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سایر موارد دارد؛ همین طور در دفاع از مرز بوم و دفاع از ارزش های خود از نظامی برخوردارست که برمبنای الگو، اهداف و اصول انقلاب اسلامی استوار شده است.
خلیلیان بیان کرد: در دفاع مقدس بخش خالصی از حکمرانی نظام جمهوری اسلامی خودرا در بُعد دفاع از آب و خاک، دفاع از ناموس و نظام اسلامی، مبارزه بی امان با استکبار جهانی و دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) نشان داد.
وی با اشاره به اهمیت ارزش هایی که انقلاب اسلامی برمبنای آن شکل گرفت و پاس داشت این ارزش ها در امتداد ادامه نظام توضیح داد: عواملی که به وجود آورنده یک حکومت و یک نظام هستند همان عوامل ادامه بخش آن نظام به شمار می روند و بدین جهت باید این عوامل را پاس بداریم و تقویت نماییم و به یک الگو در صحنه عمل تبدیل نماییم.
تعمیم دفاع مقدس به بخش های مختلف نظام
استاندار خوزستان اشاره کرد: بزرگداشت ها و پاسداشت ها فقط برای یادی از تاریخ نیست بلکه باید این الگو و ارزش را به صحنه عمل بیاوریم چون ما در قسمتی از نظام حکمرانی جمهوری اسلامی یک گوشه خالص دفاع مقدس را شاهد بودیم که باید آنرا به سایر بخش ها نیز تعمیم دهیم.
وی بر شناخت و تبیین دفاع مقدس در زمینه های مختلف اصرار کرد و اضافه کرد: نه فقط نگذاریم ارزش های دفاع مقدس فراموش شود بلکه آنها را باید به صحنه عمل بیاوریم، در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس فقط یادی از تاریخ نمی نماییم بلکه مسیری را در کتب خود و در پاسداشت ارزش ها تبیین می نماییم که باید طبق این مسیر حرکت نماییم، ما باید بتوانیم ارزش های دفاع مقدس را به شکل خالص حفظ نماییم.
خلیلیان با اشاره به فاکتورهای عنوان شده در سخنان مقام معظم رهبری پیرامون دیدگاه های امام (ره) اشاره کرد: شاخص نخست این که دیدگاه های امام (ره) تحریف نشود و دوم این که این دیدگاه ها بعنوان نقشه راه قلمداد شود.
جلوگیری از تحریف ارزش های دفاع مقدس
وی با تاکید بر ثبت ارزش های دفاع مقدس توضیح داد: ارزش های دفاع مقدس را پاس بداریم آنها را به ثبت برسانیم اجازه ندهیم این ارزش ها تحریف شوند یا به گونه دیگری جلوه گر شوند در عین حال مسیر را باز نماییم و بر آن اساس باید مسئولان نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند.
استاندار خوزستان با اشاره به بهره مندی از حضور جانبازان و شهدای زنده بیان کرد: وجود این سرافرازان وظیفه سنگینی را به ما یادآور می شود که باید برمبنای عقلانیت و در عین حال پایبندی به اصول، آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی بتوانیم مسائل و مشکلات جامعه خودرا حل نماییم و سرمایه های اجتماعی نظام را تقویت نماییم و بتوانیم جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارتقا ببخشیم.
وی افزود: امروز وظیفه سنگینی بر عهده نویسندگان است تا آنچه را که در بین کتاب های خود در قالب های مختلف برای بیان تاریخ به ثبت می رسانند به گونه ای واضح و به دور از هر گونه تحریف به نسل جاری و نسل بعد منتقل کنند.
خلیلیان تصریح کرد: ما با نسلی مواجه هستیم که ممکنست ذهنیت عینی از دفاع مقدس نداشته باشند و آنچه را که می شنود و به آنان از لابه لای کتاب ها و سخنرانی ها به آنان منتقل می شود، تجسمی از دفاع مقدس باشد
وی با اشاره به اهمیت کتابخانه های تخصصی در زمینه دفاع مقدس بیان کرد: این اقدام بسیار کار ارزشمندی است و می تواند بعنوان مرجعی برای مطالعات و تحقیقات در زمینه دفاع مقدس باشد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، استاندار خوزستان در این جلسه از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس قدردانی نمود و از ۴۱ عنوان کتاب این حوزه رونمایی گردید.

1400/08/25
22:58:30
5.0 / 5
516
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ