ضرورت ورود معاونت اجتماعی شهرداری تهران به پروژه های پهنه رودکی

ضرورت ورود معاونت اجتماعی شهرداری تهران به پروژه های پهنه رودکی

به گزارش پرسی بلاگ رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران ضمن اشاره به پروژه های معطل مانده پهنه رودکی بر ضرورت ورود معاونت فرهنگی و اجتماعی جهت تسریع در اجرای این پروژه ها تاکید نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا؛ سید احمد علوی در جریان بازدید از پهنه رودکی با اشاره به اهداف راه اندازی پهنه اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از این اهداف تثبیت سکونت شهری و حفظ بافت مسکونی محله با ایجاد فضاهای خدماتی مانند تره بار و پارکینگ و سایر ملزومات یک محله مسکونی بوده که همچنان محقق نشده است. ساکنان این منطقه خودشان از مشکل کمبود جای پارک و پارکینگ رنج می برند آنوقت ما چگونه سایر شهروندان را برای گردش و حضور در اماکن فرهنگی به این محله دعوت کنیم؟
وی با اشاره به راه های دسترسی شهروندان به پهنه رودکی اظهار داشت: زمانی که طرح راه اندازی پهنه را تهیه می کردند انتظار مجریان و طراحان این بوده که شهروندان خودشان را با حمل و نقل عمومی به پهنه برسانند؛ اما به این مساله فکر نکردند که خانواده ها ترجیح می دهند با خودروی شخصی به این محل رجوع کنند.
رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران افزود: ضمن این که به ساعت فعالیت مترو و بی آر تی هم توجه نکردند و فکر نکردند که وقتی تئاتر و نمایشی ساعت ۱۰ به بعد تمام شود خانواده ها چگونه خویش را به آخرین قطار مترو برسانند و یا با ازدحام جمعیت در اتوبوس چه کنند؟
وی همین طور با اشاره به مشکل پارکینگ و جای پارک از توقف عملیات راه اندازی پارکینگ ۹ طبقه در حاشیه پهنه رودکی اظهار تعجب کرد و از شهردار منطقه ۱۱ و شهردار ناحیه مربوطه خواهان پیگیری علت توقف و عرضه گزارش به شورای شهر شد.
علوی در ادامه با اشاره به دغدغه تأمین امنیت در پهنه رودکی اظهار داشت: ما نباید شهروندان را به جایی که نمی توانیم امنیتشان را تأمین نماییم دعوت نماییم. این که کیف یا خودروی شهروندانی که برای حضور در اماکن فرهنگی به پهنه می آیند مورد سرقت قرار گیرد اصلا زیبنده نیست و باید برای آن فکری کرد.
علوی همینطور با انتقاد از پیشرفت کند پروژه های پیشبینی شده در پهنه رودکی اظهار داشت: باتوجه به گستردگی پروژه و درگیر شدن زندگی مردم و شهروندان انتظار میرفت معاونت فرهنگی و اجتماعی در این ۳ ماه گذشته به پروژه ورود و پیشرفت را تسریع می کرد.
وی با اعلان اینکه در صدور مجوزها مالکان ابنیه تاریخی و میراثی نباید متضررشوند، اظهار نمود: وظیفه اصلی حفظ هویت شهری و مسکونی این پهنه است، نباید کاری کنید که با تغییر کاربری ها زندگی مردم مختل شود.
بنا براعلام روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در جریان دیدار با یکی از وراث برادران لولاگر، از شهردار منطقه ۱۱ خواست تا با حل مشکل سند املاک موجود در کوچه لولاگر موجبات تسریع در بازسازی ابنیه ضلع غربی این کوچه فراهم گردد.



1400/08/22
11:21:12
5.0 / 5
566
تگهای خبر: اجتماعی , حمل و نقل , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ