اثربخشی ۸۹ درصدی قرص ضد ویروسی فایزر

اثربخشی ۸۹ درصدی قرص ضد ویروسی فایزر

شرکت فایزر اعلام نمود: تحقیقات در مورد قرص ضد ویروسی کووید-19 بعد از آنکه مشخص شد تا 89 درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را در بزرگسالانی که در معرض مبتلاشدن به نوع شدید بیماری هستند می کاهد، متوقف گردید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، بنظر می رسد این نتایج از آنچه در مورد قرص ضد ویروسی شرکت مرک موسوم به مولنوپیراویر مشاهده شد، پیشی بگیرد. نتایج مطالعات انجام شده در مورد داروی مولنوپیراویر ساخت شرکت دارویی مرک حاکی از آنست که این دارو احتمال مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران کووید-۱۹ که در معرض نوع شدید بیماری هستند به نصف می کاهد.
داده های آزمایشی کامل هیچ یک از شرکتها هنوز در دسترس قرار نگرفته است.
فایزر اعلام نموده است که می خواهد نتایج آزمایش اولیه قرص ضد ویروسی خودرا که در ترکیب با یک داروی ضد ویروس دیگر به نام ریتوناویر تجویز می شود، به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارائه کند.
این داروی ترکیبی، که با نام تجاری Paxlovid عرضه خواهد شد، شامل سه قرص است که دو بار در روز تجویز می شود.
در تجزیه و تحلیل شرکت داروسازی فایزر روی ۱۲۱۹ بیمار مواردی همچون بستری شدن در بیمارستان یا احتمال مرگ در بین مبتلایان به نوع خفیف تا متوسط کووید-۱۹ که حداقل یک فاکتور خطرزا همچون چاقی یا سن بالا در آنان وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفت.
این بررسی نشان داد که ۰.۸ درصد از افرادی که داروی فایزر را در مدت سه روز بعد از شروع علایم دریافت نمودند در بیمارستان بستری شدند و هیچ یک تا ۲۸ روز بعد از روند درمان فوت نکردند. احتمال مبتلاشدن در افرادی که از دارونما مصرف کرده بودند هفت درصد بوده است.
داروهای ضد ویروسی باید در اسرع وقت و قبل از شدت گرفتن عفونت مصرف شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. شرکت مرک داروی خودرا ظرف پنج روز بعد از شروع علایم آزمایش کرد.
"آلبرت بورلا"، مدیر عامل شرکت فایزر اظهار داشت: این داده ها نشان میدهد که این داروی ضد ویروسی خوراکی در صورت آنکه مورد تایید قرار گیرد قابلیت نجات جان بیماران، کاهش شدت عفونت و حذف حداکثر ۹ مورد از هر ۱۰ بستری در بیمارستان را دارد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان بیماریهای عفونی تاکید می کنند که پیش گیری از بیماری کووید-۱۹ بوسیله استفاده گسترده از واکسن بهترین راه برای کنترل همه گیری است، اما تنها ۵۸ درصد از آمریکایی ها بطور کامل واکسینه شده اند و دسترسی به واکسن در خیلی از نقاط جهان محدود است.



1400/08/14
16:55:43
5.0 / 5
537
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ