توسط موسسه سماوا؛

نخستین فصل سریال صوتی قصه های شیرین ایران منتشر گردید

نخستین فصل سریال صوتی قصه های شیرین ایران منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ نخستین مجموعه از کتاب های صوتی قصه های شیرین ایران توسط موسسه سماوا منتشر و راهی بازار شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی موسسه سماوا، کتاب صوتی «تاریخ بیهقی» بعنوان فصل اول سریال صوتی «قصه های شیرین ایرانی» با کارگردانی مهدی طهماسبی و تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، اخیرا توسط موسسه سماوا منتشر و راهی بازار نشر شده است.
نسخه مکتوب کتاب های این مجموعه توسط انتشارات سوره مهر انتشار یافته و یک مجموعه ۱۲ جلدی را شامل می شود که با رویکرد بازنویسی و کوتاه نویسی آثار مفصل ادبیات کلاسیک فارسی ساخته شده است.
فصل اول مجموعه داستان صوتی قصه های شیرین ایرانی در ۸ قسمت با نامهای «آمدن حسن میمندی به بلخ و پذیرفتن وزارت»، «داستان بر دار کردن حسنک وزیر»، «پس گرفتن هدیه ها و انعام ها»، «داستان خواجه بوالمظفر برغشی»، «داستان هارون الرشید و یحیی برمکی»، «مرگ خواجه احمد میمندی»، «داستان عمرولیث و شکیبایی او برمرگ برادرش» و «داستان علی قهندزی و گرفتاری او» انتشار یافته است.
تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی، از مورخین و نویسندگان بزرگ ایرانی است که طی قرن چهارم و پنجم هجری قمری در دربار غزنویان خدمت می کرد است. روایت های وی از تاریخ بسیار جذاب و داستانی است.
«تاریخ بیهقی» یکی از کتاب های «قصه های شیرین ایرانی» است که مژگان شیخی در طول آن تاریخ بیهقی، نوشته ابوالفضل محمدبن حسین بیهقی را بازنویسی کرده است.
در این مجموعه صوتی سعی شده اثری شکل بگیرد که بتواند دایره مخاطبان این کتاب یعنی کودکان و نوجوانان را با خود همراه کند. نخستین فصل این سریال صوتی توسط گویندگانی چون نرگس فولادوند، مریم معینیان، اردشیر منظم، بیوک میرزایی، مهدی طهماسبی، شاهین ملک زاده، مجید تیزرو، رضا صفری دریایی، مهدی بازدار و مهران پوراعظمی انتشار یافته است.

1400/08/11
22:51:08
5.0 / 5
555
تگهای خبر: آثار , بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ