وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد؛

تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از تهران

تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از تهران

به گزارش پرسی بلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در چهار سال پیش رو تلاش می نماییم خیلی از برنامه ها فرهنگی و هنری را از تهران تمرکززدایی و به مناطق بومی کشور واگذار نماییم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار نمود: تلاش ما این است که برنامه های فرهنگی و هنری را با تمرکززدایی از تهران به مناطق بومی در کشور مثل کردستان ببریم و در این راستا هم ستادی را در وزارت خانه تشکیل داده ایم.
وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت هایی که سفرهای استانی رئیس جمهور به وجود می آورد برنامه های زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر را به پیش می بریم و امیدواریم با سفر هیأت دولت به کردستان، اعتبارات مضاعفی به زیر ساخت های فرهنگی این استان اختصاص پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ هم مثل ورزش است و باید مردم خودشان اقدام به فعالیتهای فرهنگی کنند و نقش وزارت ارشاد به جای تولیدات فرهنگی باید به سمت ارتقای شاخصهای فرهنگ عمومی بوده و خروجی آن ارتقای اعتماد و مشارکت مردمی باشد.
اسماعیلی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت خودش می داند که مقوله فرهنگ و هنر را به قابلیت های عمومی برگرداند بنابراین در این راستا نیازمند پیشتازی بزرگان در هر منطقه ای هستیم که در کردستان شورای فرهنگ عمومی باید از این ظرفیت ها استفاده نماید.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ عمومی در استان با تولیت شوراهای فرهنگ عمومی تقویت شود بنابراین تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت ها برای توسعه فرهنگ عمومی استفاده نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این سفر یک روزه کتابخانه مرکزی سنندج که از هدایای رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان است با دوراندیشی نماینده معزز ولی فقیه در استان با کارکردی عمومی به بهره برداری می رسد.
اسماعیلی اضافه کرد: وضعیت فرهنگ و هنر کردستان خوب است و تلاش می نماییم در چهار سال پیش رو نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.


منبع:

1400/08/06
20:26:34
5.0 / 5
515
تگهای خبر: تولید , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ