زاكانی:

گوهر ناب دفاع مقدس روحیه انقلابی و فرهنگ کار مخلصانه برای مردم است

گوهر ناب دفاع مقدس روحیه انقلابی و فرهنگ کار مخلصانه برای مردم است

پرسی بلاگ: شهردار تهران با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، گوهر ناب دفاع مقدس را روحیه انقلابی و فرهنگ کار مخلصانه برای مردم توصیف کرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز -پنجشنبه در مراسم خاکسپاری پیکر دو شهید دفاع مقدس اشاره کرد: خداوند را شاکرم که در روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ما را به محضر دو شهید عزیز و سعید دعوت کرد تا به بهره مندی از برکات دو شهید در این خطه از منطقه ۲۲ نایل شویم.
او با اشاره به روایتی در خصوص این که «به فردی گفتند زیارتی که می روی همت توست یا قسمت؟ گفت نه همت است نه قسمت، زیارت دعوت است» اظهار داشت: امروز دعوت شده ایم که در کنار ملجأ پاک این شهیدان پایه ای از معرفت، درس آموزی و دقت بیابیم و آنرا سرمایه وجود و زندگی قرار دهیم. امام عظیم الشان مان به ما یاد داد که چگونه فکر نماییم و بیاندیشیم.
شهردار تهران اظهار داشت: روزی که خرمشهر آزاد شد و ما در پوست خود نمی گنجیدیم امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و به دست و بازوی رزمندگان بوسه زد. امام(ره) به ما فرمودند «دریابید خودتان را که غرور شما را نگیرد.»
زاکانی با اعلان اینکه یکی از شهدایی که پیکرش امروز خاکسپاری شد ۱۸ ساله و از آوردگاه عملیات بدر است، اظهار داشت: در عملیات بدر با پیشروی بسیار جدی و موفق تا شرق دجله جلو رفتیم، اما روز چهارم یا پنجم عملیات بود که اعلام گردید ۴۵ نقطه ثبتی انفجاری در راه وجود دارد. بنا بر این حدود ۲۴ ساعت نگذشته بود که با فشار دشمن بعثی مجبور به عقب نشینی شدیم.
شهردار تهران از شرایط سخت عملیات بدر صحبت کرد و افزود: احساس می کردیم اختتام زمان است و دنیا روی سر ما خراب شده و همه زانوی غم در بغل گرفته اشک در چشم داشتیم، اما امام عظیم الشان (ره) به شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی پیام داده و فرمودند «شما پیروزید.» در صورتیکه ما شکست خورده بودیم. آنچه مهم می باشد، قیام راسخ و با ایمان در راه درست است تا قله هایی که افتخار جامعه بشری است، فتح شود.
شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از شهدای گرانقدر ۲۲ ساله و از عملیات کربلای ۵ است، بیان کرد: زمانی که تفکر درست و قیام راسخ جاری و ساری باشد همه ظرفیت های جهان در اختیار صاحب این تفکر است. اوست که فرمان می دهد چه چیزی محقق شود.
او اظهار داشت: همزمان با حصر آبادان، کسی تصور نمی کرد که فردای آن روز بعثی ها وارد بهمنشیر شوند، اما امام(ره) فرموده بودند حصر آبادان باید شکسته شود. چونکه صاحب این تفکر، امر به چنین اقدامی کرده بود و بدین سبب تمام عالم و آدم دست به دست هم داد تا محقق شود. در عملیات کربلای یک در مهران هم سید احمد خمینی سه بار بیان کرد که «امام (ره) فرمودند مهران باید آزاد شود.»
زاکانی، گوهر ناب دفاع مقدس را فرهنگ، روحیه و تفکر جهادی، مخلصانه و مومنانه توصیف کرد و اظهار داشت: محصول آن شهیدی است که ما را دعوت کرده و باید از او درس آموزی نماییم.
او با اعلان اینکه وجود مبارک این دو شهید در منطقه ۲۲ اساسا منشأ خیر، برکت و سبب رشد و تعالی جامعه خواهد شد، اظهار داشت: ما دعوت شدیم که با شهدا عهد و پیمان ببندیم. اگر در کنار شهدا مویه و گریه می نماییم، کمترین بخش ماجراست. در حقیقت در حداقلی ترین بخش سبب ظهور و بروز عقلانیت و احساس و درک بزرگی راه آنان در ما می شود.
شهردار تهران افزود: به شهدا که می نگریم آنها را اسوه های پایداری می بینیم که باید به آنها تاسی نماییم. اگر در کنار شهدا تاریخ را مرور می نماییم، در راه تاریخ مرد را از نامرد، سره را از ناسره، تشخیص می دهیم و توجه می نماییم که این عزیزان چه کسانی بودند و چه انتظاری از ما دارند. اگر به شهدا توسل می جوییم و آنان را بهره مند از امکان و دستگیری می دانیم باید از آنان کمک بطلبیم. اگر بزرگی آنها را یاد می نماییم بواسطه عظمت و بزرگی آنان است و امیدی که به شفاعت آنها داریم.
طبق گزارش سایت شهر، او با اشاره به این که امروز در سالگرد شهادت امام خوبی ها میهمان دو شهید عزیز هستیم، اضافه کرد: به تجربه اندک بنده در دفاع مقدس شهدا انتخاب می کردند که گم نام بمانند و چگونه شهید شوند. دوستان ما از شهادت شان برای ما می گفتند و ما شاهد شهادت شان بودیم. امیدواریم ما نیز بتوانیم از دست گیری آنان بهره مند شویم و یا تحول بزرگ، با حضور یک دولت انقلابی و فداکاری مسئولان کشور و در پیروی از رهبر عظیم الشان، بزرگ، حکیم و عظیم القدر امام خامنه ای در کشور رخ دهد تا نوکری مردم را پیشه نماییم و از دعای خیر شما بهره مند شویم.
بدین سبب گزارش، بامداد امروز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس در دریاچه شهدای خلیج فارس تشییع شد.
در این مراسم که با حضور گسترده و پرشکوه شهروندان تهرانی انجام شد علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، فریدون رضوی کیا مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲ و جمع کثیری از مدیران شهرداری تهران حضور داشتند.
بعد از اقامه نماز شهدای گم نام به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، پیکر این دو شهید با مشایعت گسترده مردم به سمت دریاچه خلیج فارس تشییع شد.
شهروندان تهرانی در آخرین روز از ماه صفر با طنین صدای لبیک یا حسین(ع) دو شهید دوران دفاع مقدس را مشایعت کردند.

در این مراسم شهروندان تهرانی جامانده از مراسم اربعین با دمام زنی دو شهید عملیات بدر و والفجر را تا محل تدفین بدرقه کردند.




منبع:

1400/07/15
21:10:05
5.0 / 5
941
تگهای خبر: شركت , شهرداری , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ