توسط انتشارات سیمای شرق انجام شد؛

چاپ کتابی درباره چگونگی صحبت با کودکان درباره جدایی والدین

چاپ کتابی درباره چگونگی صحبت با کودکان درباره جدایی والدین

به گزارش پرسی بلاگ کتاب شرایط جدید خانواده زویی نوشته اَزمایرا اچ. مِیکِر با ترجمه معصومه نفیسی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «شرایط جدید خانواده زویی» نوشته اَزمایرا اچ. مِیکِر اخیرا با ترجمه معصومه نفیسی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین «کتاب های زرافه» بخش کودک انتشارات سیمای شرق است.
کتاب موردنظر موفق به دریافت جایزه «Pinnacle Book Achievemen» شده و همینطور در لیست نامزدهای نهایی جایزه «usa book news best book awards» جای گرفته است.
اَزمایرا اچ. مِیکِر نویسنده این اثر که متخصص روانشناسی بالینی است و در حوزه رشد، پرورش و تربیت کودکان و روان درمانی کار می کند، در این کتاب به احساسات، نگرانی‏ ها و پرسش ‏های کودکان درباره‏ طلاق هویت بخشیده و این مسئله را نرمال سازی کرده است. احساساتی مثل دلتنگی، اضطراب، غم از دست دادن، سردرگمی و خشم که توسط بزرگسالان قابل اعتماد، دوستان و همسالان و دنیای خیالی قصه‏ برای کودک برجسته و پررنگ می‏ شود.
«شرایط جدید خانواده زویی» یک کتاب کودکانه است که به مبحث طلاق می پردازد. طلاق و جدایی از عوامل تنش ‏زای مهم و البته رایجی است که تأثیری عمیق بر سلامت عاطفی کودکان می‏گذارد. این کتاب با زبانی ساده به کودک و پدر و مادرش این امکان را می‏ دهد با اطمینان به احساسات و پرسش‏ هایش نزدیک شوند و شرایط جدید خانواده را بهتر درک کنند.
داستان این کتاب، والدین و بزرگسالانِ نزدیک‏ به کودک (نظیر مربیان، درمانگران، پدربزرگ و مادربزرگ‏ها و پرستاران کودک) را قادر می کند اطلاعات واقعی و عاطفی را که به جدایی و طلاق مربوط می شود با کودکان در بین بگذارند. این کتاب تأکیدی دارد بر اینکه ذهن کودکان بین بازی، اتفاقات پیرامون و رؤیاپردازی و تخیل در رفت‏ وآمد است و این فرآیند، راهکار مؤثری است تا کودک بتواند با اضطراب ناشی از مسائل دلهره ‏آور کنار بیاید.
فهرست پرسش ‏های آخر کتاب هم بزرگسالان را قادر می کند با کودک در سطحی عمیق‏ تر کار کنند. این بخش تعاملی، به کودک این امکان را می ‏دهد روی افکار و احساساتش تمرکز کند تا بتواند گفت‏وگویی فعال با فردی بزرگسال‏ داشته باشد.
در بخشی از این کتاب آمده است:
«جدایی!»؛ این کلمه زویی را مضطرب و نگران ‏می‏کرد. زویی سرش را تکان داد تا این خواب‏های دَرهَم و بَرهَم را از ذهنش پاک کند. او تصمیم گرفت درباره‏ آن کلمه از مادرش سؤال کند. آهسته پرسید: «مامان، جدایی یعنی چه؟» مامان ‏خرگوشه پرسید: «چی شده خرگوشک من؟ چرا می‏خواهی مفهوم کلمه‏ جدایی را بدانی؟»
این کتاب با ۳۶ صفحه و قیمت ۵۲ هزار تومان انتشار یافته است.

1400/07/10
21:19:18
5.0 / 5
818
تگهای خبر: بازار , ترجمه , كتاب , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ