دكه نشریات؛

آزمای جدید روی پیشخوان آمد

آزمای جدید روی پیشخوان آمد

پرسی بلاگ: شماره جدید مجله آزما با مطالب و نظراتی از اهالی فرهنگ و هنر درباره وزارت جدید فرهنگ و ارشاد، انتشار یافته و روی پیشخوان مطبوعات آمد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، صدوشصتمین شماره ماهنامه آزما، ویژه شهریور و نیمه اول مهر ۱۴۰۰، اخیرا انتشار یافته و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. محور بیشتر مطالب و پرونده های این شماره آزما، برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم برای فرهنگ و هنر کشور است.
یادداشت سردبیر در این شماره مجله پیش رو، درباره درگذشت میکس تئودوراکیس آهنگساز یونانی است. یادداشت مدیرمسئول مجله یاد شده هم درباره چرایی جهانی نشدن ادبیات ایران است. نخستین پرونده این شماره آزما با عنوان «فرهنگ و هنر، قالی نگارستان نیست!» و عنوان فرعی «هنر برایند رابطه هنرمند و جهان هستی است» انتشار یافته که گفتگوهایی با محمود حسینی زاد، لیلی گلستان، بلقیس سلیمانی و ناصر فکوهی را شامل می شود. در این پرونده، گفتگو با حسینی زاد درباره ساخت سریال زخم کاری برپایه رمان «بیست زخم کاری» این نویسنده، گفتگو با لیلی گلستان درباره برنامه های فرهنگی وزیر جدید ارشاد، گفتگو با ناصر فکوهی با عنوان «دولت ها و تصاحب فرهنگ ها» و گفتگو با بلقیس سلیمانی درباره وزارت ارشاد دولت سیزدهم است.
جلال ستاری و پرویز ناتل خانلری دو چهره فرهنگی ایران هستند که در ادامه مطالب این شماره آزما به آنها پرداخته شده است. بعد از این مطالب هم مقاله «رو در رو با درمانگر عریان (آفریده های یک روز؛ اثر اروین یالوم)» نوشته پاتریک تی. ریردون با ترجمه سیمین دخت گودرزی چاپ شده که بعد از آن، گفتگوی سیما ضرابی با سپیده حبیب مترجم آثار یالوم درج شده است.
در بخش «در حوالی صحنه» این شماره آزما، پرونده «تئاتر مردم فریبی نیست!» به تلاش شقایق عرفی نژاد چاپ شده که درباره بیانیه هایی است که برای دفاع از هویت و آبروی جمعی اهالی هنر و تئاتر انتشار یافته اند. این پرونده هم درباره وزارت جدید ارشاد با محوریت جایگاه تئاتر در برنامه های وزیر ارشاد است.
چند داستان ایرانی و خارجی آخر بخش مطالب شماره پاییزی آزما هستند.
این مجله با ۷۴ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1400/07/08
10:58:28
5.0 / 5
948
تگهای خبر: آثار , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ