بازنگری و تکمیل کتب درسی متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت

بازنگری و تکمیل کتب درسی متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت

پرسی بلاگ: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زنگ ایثار و شهادت، نماد یک حرکت بزرگ است اظهار داشت: در این روز با شهدا پیمان می بندیم در راه توسعه این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. تشکل های دانش آموزی امروز بالاترین ظرفیت نظام آموزش و پرورش اند و توسعه فرهنگ ایثار را بعنوان مهم ترین مأموریت خود تلقی کرده اند. ظرفیت کتاب های درسی هم مهم می باشد، مطمئن باشید کتب درسی را متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت بازنگری و تکمیل خواهیم کرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد مبشر منطقه 6 آموزش و پرورش تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهید علی لندی یاد و خاطره شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها را زنده کرد، یاد همه شان گرامی باد.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مأموریت های نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی انتقال فرهنگ ها، ارزش ها و آداب و رسوم به نسل بعد است. آنچه در راس این مأموریت ها قرار دارد فرهنگ ایثار و شهادت است که از آموزه های دین و مکتب ماست و از این منظر توجه و پرداختن به این مورد برای ما بسیار مهم می باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زنگ ایثار و شهادت، نماد یک حرکت بزرگ است اظهار داشت: در این روز با شهدا پیمان می بندیم در راه توسعه این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. تشکل های دانش آموزی امروز بالاترین ظرفیت نظام آموزش و پرورش اند و توسعه فرهنگ ایثار را بعنوان مهم ترین مأموریت خود تلقی کرده اند. ظرفیت کتاب های درسی هم مهم می باشد، مطمئن باشید کتب درسی را متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت بازنگری و تکمیل خواهیم کرد.
کاظمی افزود: البته فعالیتهای فوق برنامه، ظرفیت جشنواره های متعدد، اردوهای راهیان نور و غیره هم مدنظر است.
وی با اشاره به اینکه این مورد از منظر دیگری هم بسیار مهم می باشد اظهار داشت: متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت بهترین متغیر برای شکل گیری و رقم زدن ایران قوی در پاسخ به پرسش مهر رئیس جمهور است. آنجه امروز کشور ما را در مقابل طوفان های حوادث در سرتاسر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی عبور داده همین فرهنگ است. ما این را هم بعنوان یک تکلیف آموزشی و پرورشی و هم یک تکلیف انقلابی و ولایی تلقی می نماییم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدوارم با کمک دوستان در بخش های مختلف بتوانیم این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا نماییم، با محوریت بنیاد شهید که متولی اصلی این بخش است. هم باید بازنگری و هم اندیشی داشته باشیم و هم فعالیتهای جدید و اثربخشی را تعریف نماییم.




1400/07/06
10:53:51
5.0 / 5
789
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ