جزئیات واکسیناسیون گروه های لطمه پذیر و بی خانمان

جزئیات واکسیناسیون گروه های لطمه پذیر و بی خانمان

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تازه ترین جزییات را از روند واکسیناسیون افراد لطمه دیده اجتماعی پایتخت ارائه نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مالک حسینی در این زمینه اظهار داشت: موضوع راه اندازی واحدهای سیار واکسیناسیون مقابل کرونا با هدف واکسینه کردن گروه های هدف ( افراد بی خانمان و لطمه پذیر و کم توان) با دستور شهردار تهران در دستور کار سازمان قرار گرفت و ما تعداد ۱۰ واحد خودروی ون را برای انجام واکسیناسیون مقابل کرونا تجهیز کردیم و در هر خودرو تیم عملیاتی از واکسیناتور، ثبت کننده اطلاعت، مدد کار اجتماعی و عامل انتظامی حضور دارند.
وی ادامه داد: روزانه در دو شیفت کاری (از ۷: ۳۰ تا ۱۳: ۳۰ و شیفت دوم از ساعت ۱۳: ۳۰ تا ۲۰) با دو تیم ۱۰ نفره، در مجموع روزانه ۲۰ واحد خودرویی برای انجام عملیات تهران می شود و امروز مجموعا بیش از ۳۴۰۰ نفر واکسینه شدند.
حسینی افزود: هدف از راه اندازی واحد های سیار برای گروه هایی بود که دسترسی مناسب به مراکز واکسیناسیون نداشتند و علت دیگر راه اندازی به سبب در دسترس نبودن مدارک هویت این دست از افراد کار واکسیناسیون با مشکل مواجه بود.
او با بیان این مطلب که هنوز شیوه نامه واکسیناسیون کودکان از طرف وزارت بهداشت ابلاغ نشده است بیان کرد: گروه های هدف با کمپ های ترک اعتیاد (۸۰ کمپ ) انجام شد و در ادامه خانواده کودکان کار را واکسینه کردیم و عمده خانواده های کودکان کار از اتباعی هستند که بخش عمده آنها مدارک هویتی ندارند اما بنا به دستور شهردار تهران برای قطع زنجیره کرونا تمام گروه ها بدون توجه به دارا بودن مدارک هویتی درحال واکسینه شدن مقابل کرونا هستند.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اضافه کرد: باتوجه به پروتکل وزرات بهداشت برای تحویل پوکه های واکسن در ساعت هشت شب در تلاش هستیم شیفت دیگری از ساعت هشت تا دوازده شب نیز را فعال نماییم که رایزنی این در حال انجام می باشد تا دز لازم را در اختیار ما قرار دهند تا باقیمانده افراد نیز واکسینه شوند.
حسینی افزود: گروه های دیگر پاتوق های مصرف مواد و مکان های گذری است و نکنه حایز اهمیت این است به سبب ثابت نماندن افراد در بعضی از پاتوق ها و مکان های گذری امکان این که ما بتوانیم در هفته های آتی دز دوم واکسن را به آنها تزریق نماییم وجود ندارد که امیدواریم با بهره گیری از واکسن های تک دز مانند جانسون اند جانسون نیز این مشکل را برطرف نماییم.
او بیان کرد: تعدادی از مکان های همکار ما مانند مراکز پرتو و ماده پانزده باتوجه به داشتن کرونا مثبت جمع آوری اطلاعات شده اند تا همزمان با تزریق دوم کار واکسیناسیون آنها نیز صورت گیرد.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اضافه کرد: گروه دیگر هدف افراد کهنسال، توانیابان و جانبازان عزیزی است که امکان خروج از منزل ندارند و امیدوار هستم با در اختیار گرفتن اطلاعات آنها از طرف اداره کل سلامت کار واکسیناسیون آنها مقابل بیماری کرونا نیز صورت گیرد.
حسینی افزود: برنامه ما برای واکسیناسیون گروه های هدف بیش از ۱۲ هزار نفر است و باید تاکید کنم که امکان بالا یا پایین آمدن این عدد وجود دارد اما پیش بینی ما در اولین مرحله واکسیناسیون ۱۰ هزار نفری صورت گیرد.
او بیان کرد: با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه سامانه شناسایی اطلاعات افراد نیازمند بیش از ۱۴ هزار نفر است و ما کار پایش اطلاعات آنها را شروع کردیم تا ببینیم میزان مراجعه آنها برمبنای سن و گروه هدف برای واکسیناسیون به چه شکل بوده است و آن دسته از افراد که واکسن دریافت نکردند گروه بعدی هدف خواهند بود.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اضافه کرد: انشالله تا یک هفته آتی هر روز اعزام ۱۰ واحد گشت در نوبت بامداد و عصر را به شکل مرتب در دستور کار خواهیم داشت و اگر واکسیناسیون کودکان نیز در دستور کار قرار بگیرد دوره ده روزه تمدید خواهد شد تا کار واکسیناسیون آنها نیز صورت گیرد.
حسینی افزود: ما از گروه های مردم نهاد نیز درخواست کردیم تا با شناسایی گروه های هدفی که ما اعلام کردیم، سبب تسریع روند واکسیناسیون با بیان اطلاعت افراد شناسایی شده به سامانه ۱۳۷ شوند و باید تاکید کنم تمام تلاش ما این است در کنار مراکز ثابت واکسیناسیون که شهرداری تهران بخش عمده آنرا تحت مسئولیت خود قرار داده است افرادی که به هر علت امکان حضور در مراکز ثابت را ندارند مقابل کرونا واکسینه شوند.
بر طبق گزارش «شهر»، او بیان کرد: باتوجه به تاکید شهردار تهران و پیگیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی همزمان با اربعین حسینی در ۱۰ نقطه مسیر اصلی راهپیمایی جا ماندگان اربعین واحد های سیار مشغول به فعالیت می شوند و باید تصریح کنم این اقدام فعالیت فوق العاده و خارج از برنامه سازمان رفاه است و تمام تلاش ما این است کار واکسیناسیون سرعت بگیرد تا به سطح مطلوبی از واکسیناسیون جمعیت در شهر تهران برسیم.



1400/07/05
15:12:00
5.0 / 5
952
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ