توسط انتشارات پیدایش؛

آن ایتن که قبلا بودم به بازار نشر آمد

آن ایتن که قبلا بودم به بازار نشر آمد

به گزارش پرسی بلاگ رمان آن ایتن که قبلا بودم نوشته الی ستندیش با ترجمه فریده خرمی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رمان «آن ایتن که قبلا بودم» نوشته الی ستندیش اخیرا با ترجمه فریده خرمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان هایی که باید خواند» است که این ناشر چاپ می کند.
از این رمان که نسخه اصلی آن سال ۲۰۱۷ انتشار یافته، ترجمه دیگری هم به قلم آذین شریعتی با عنوان «پسری که قبلا بودم» توسط نشر پرتقال انتشار یافته است.
الی ستندیش نویسنده آمریکایی این کتاب، برای کودکان و نوجوانان می نویسد و در انتها این نسخه فارسی از این رمانش، مصاحبه ای کوتاه هم با او چاپ شده است. او سالهای زیادی معلم مدرسه های دولتی واشنگتن دی سی بود و در رشته زبان انگلیسی مدرک کارشناسی دارد. وی در رشته نویسندگی برای کودکان هم دارای مدرک کارشناسی ارشد است.
در رمان «آن ایتن که قبلا بودم» شخصیت اصلی، پسری به نام ایتن است که با دوستش کیسی رابطه خوبی دارد و با هم ماجراجویی می کنند. اما مرگ نابه هنگام کیسی سبب می شود ایتن با ضربه ای شدید مواجه شود. کیسی که از روی درخت سقوط کرده، به کما می رود و ایتن فکر می کند کیسی به خواب رفته است. پس باید بیدارش کند. در نتیجه بارها از خانه فرار می کند. اما تلاش هایش در بهبود حال کیسی بی فایده اند.
در ادامه داستان، پدر و مادر ایتن برای بازگرداندن این پسر به زندگی عادی، به خانه پدربزرگ وی در جورجیا می روند. ایتن در جورجیا دوست جدیدی به نام کرالی پیدا می کند. حالا سوال این است که آیا کرالی و پدربزرگ می توانند به او کمک کنند؟
عناوین فصل هایی که داستان این رمان در آنها روایت می شود، به ترتیب عبارت اند از:
پیشگفتار، پام تات، پدربزرگ ایکه، خیابان اصلی، سوزان، رودی، کنارآمدن، روز دوم مدرسه، خاطرات، کُرالی، سفر در زمان، همه آدم ها به دوست احتیاج دارند، دعوت، کتابخانه، تعلیم رانندگی، یک بچه عادی، منطقه ممنوعه، همراه، یک عادت جدید، گردش علمی، خانه بلک وود، صدای پشت تلفن، گوش ایستادن، خلوت، ایتنی که قبلا بودم، آملیا بلک وود، درس، دیوار گذشته کرالی، پناهگاه کرالی، قصه ایتن، آدم مرموز، تعقیب کرالی، جعبه مخمل قرمز، گنج، ارواح، کمک، یک قصه معرکه، لحظه متعلق به رودی، مهمانی دور استخر، مأموریت پدربزرگ ایکه، میز تحریر مک، صورت پشت پنجره، گنج زیر خاک، گردن کلفت ها، تونل، دردسر بزرگ، اخبار شبانگاهی، روز امتحان، بی جواب، فرار از مدرسه، نبرد، نافرمانی، حرف ها، شکستن سکوت، دروغ، حقیقت، آقای رِید، کیسی کیسی کیسی، درد، تو کشتیش ایتن تروت، طوفان، جایی که کرالی هست، نقشه، چالش، نجات کرالی، کتابخانه بار دیگر، توضیح، همدیگر، خانه، دیدار باردیگر، بهترین دوستانم، زندگی ادامه دارد، معبد، هیچگاه فراموشم نکن، مادرجان، آهنگ کیسی
در قسمتی از این رمان می خوانیم:
آن چنان غرق تماشای دیوارِ گذشته کرالی شده ام که تا وقتی چیزی نمی گوید متوجه نمی شوم پست سرم ایستاده.
می گوید: «اینجایی.»
از جا می پرم و دور خودم می چرخم: «سکته کردم، چرا این جوری می کنی؟»
نیشخند می زند و چندتا از بافت های موهاش را پشت شانه اش می اندازد. «اینجا خونه منه.»
چشم هاش مثل سکه های نو برق می زند و فکر می کنم همان شک و بدگمانی مادرش در چشم های وی هم هست.
برای برقرارکردن آرامش می گویم: «دیوار باحالیه.»
با حالت دفاعی می گوید: «آره، خب، بزودی دکور بقیه خونه رو عوض می نماییم. فقط وقتش رو هنوز پیدا نکردیم.»
«به نظر من که خونه عالیه.»
چشم هاش کمی ملایم تر می شود. می گوید: «پدربزرگم خودش اینجا رو ساخت. و مادرجانم جایی غیر از اینجا زندگی نمی کنه. بگذریم، چرا اومدی اینجا؟»
می گویم: «می خواستم تکالیفت رو بیارم و ازت عذرخواهی کنم.»
خشونت و حالت دفاعی شانه هاش کمی کمتر می شود.
«اوه.»
می پرسم: «این همون وردنه ست که بهم گفته بودی؟ همون که جونت رو نجات داد؟»
مادرجان صدا می زند: «کرالی؟ تویی؟»
این کتاب با ۳۱۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۸ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1400/07/01
11:47:39
5.0 / 5
849
تگهای خبر: بازار , ترجمه , كتاب , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ