معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

علم مهم ترین سلاح زنان و جوانان

علم مهم ترین سلاح زنان و جوانان

پرسی بلاگ: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری مهم ترین سلاح زنان و جوانان را سلاح ˮعلمˮ دانست و اظهار نمود: اگر مجهز به سلاح علم و فناوری باشیم، توانمند خواهیم شد و دشمن نمی تواند برای عقب نگه داشتن کشور برنامه ریزی کند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی امروز (۱۵ شهریور) در نشست مشترک خود با تعدادی از نخبگان جوان دانشگاه ها اظهار نمود: در رسیدن به قله های علم موانعی وجود دارد و لازم است در پیمودن راه دشوار علم و حرکت در مرز علم این موانع از بین ببریم و مشوق هایی را ایجاد نماییم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به استارت آپ هایی که گاها به سبب وجود موانع جدی شکست خورده اند و با اعلان اینکه این معاونت به دنبال راهکار رفع این موانع با هم اندیشی بانوان است، اشاره کرد: ما به دنبال یافتن راهکارهایی هستیم که این استارت آپ ها ضمن برطرف نمودن نیاز کشور، از نظر آموزشی، پشتیبانی، فناوری و رسیدن به تولید و کاربردی شدن علوم در کشورهای منطقه هم اثرگذار باشند. در خیلی از فناوری ها ما می توانیم در منطقه قطب باشیم منتها احتیاج به راهکار ها و تشویق هایی دارد و ما در مورد بانوان می خواهیم این مهم را پیگیری نماییم.

وی معتقد است: متاسفانه تابحال نگاه تشریفاتی به معاونت امور زنان شده است و امیدواریم معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت سیزدهم از این نگاه تشریفاتی بیرون برود و بتواند از قدرت اجرایی سایربخش ها در سرتاسر کشور استفاده نماید و بر اجرا نظارت داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اشاره کرد: یکی از سیاست های مهم در بخش علمی این است که بررسی نماییم چقدر توانستیم از نخبگان خانم علمی حمایت نماییم، چه امکاناتی برایشان فراهم کردیم، تا چه میزان راه را برایشان هموار کردیم و چه انتظاراتی از آنان داریم و می خواهیم برایمان چه افتخاراتی بیافرینند.

خزعلی خطاب به زنان نخبه جوان حاضر در نشست اظهار داشت: هدف از این نشست ها این است که از هم اندیشی و هم فکری شما استفاده نمائیم و امیدواریم پس از واکسیناسیون جمعی و کم شدن خطر مبتلا شدن به کووید ۱۹ در جمع های بزرگ تری در خدمت شما عزیزان باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر این نشست در پاسخ به سوال یکی از نخبگان در خصوص این که چرا رئیس جمهوری به وعده انتخاباتی خود برای داشتن وزیر زن در کابینه دولت سیزدهم عمل نکرد، اشاره کرد: رئیس جمهوری وعده وزیر زن ندادند و البته انتظار داریم در سایر مدیریتها بیشتر از بانوان استفاده گردد و امیدواریم در آینده محقق شود و خانم ها توانمندی خودشان را بروز دهند و آقایان هم آنان را باور کنند.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، زنان جوان حاضر در نشست امروز، بعضی از نخبگانی بودند که نامشان در معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت شده بود.



1400/06/15
21:31:54
5.0 / 5
564
تگهای خبر: آموزش , تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ