توسط انتشارات سروش؛

رمان تیله های شیشه ای درباره مسئله جمعیت کشور منتشر می شود

رمان تیله های شیشه ای درباره مسئله جمعیت کشور منتشر می شود

به گزارش پرسی بلاگ رمان تیله های شیشه ای نوشته فاطمه شایان پویا بزودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، رمان «تیله های شیشه ای» نوشته فاطمه شایان پویا با محوریت مسئله جمعیت کشور، بزودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می شود.
داستان این کتاب، برش هایی از سه مقطع زندگی یک دختر دهه هفتادی به نام سارا است که می خواهد زندگی خود و اطرافیانش را تغییر بدهد. سارا خلاف عموم همسالانش، در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کند؛ خانواده ای که با وجود همه مشکلات، خاطرات شیرینی را کنار همدیگر تجربه می کنند. سارا یک قهرمان کاراته است و تلاش می کند برای موفقیت هرچه بیشتر، به کمک تمام استعدادهایش در زندگی مبارزه کند اما جایی در حوالی ۱۸ سالگی درگیر اتفاقاتی می شود...
رهبر انقلاب از سال ۱۳۸۸ بیان دیدگاه های جمعیتی را آغاز کردند و درباره ضرورت تغییر سیاست های جمعیتی صحبت کرده اند. ایشان با مشاهده برخی کم کاری ها و بی توجهی ها به مساله مهم جمعیت کشور ضرورت بازبینی در سیاست های تحدید نسل را گوشزد کردند که این محصول انتشارات سروش هم در جهت این مسئله منتشر می شود.
مخاطب در قسمتی از این کتاب می خواند:
«خانه بزرگ و قدیمی عزیز دوتا پلاک با درِ بزرگ فلزیِ ورودی برج های یاقوت فاصله داشت. سارا با همان لبخند همیشگی اش با بچه ها خداحافظی کرد و زنگ طوسی رنگ را فشار داد. صدای نازک و کش دار سمانه از پشت آیفون پرسید: "کیه؟" دلش غنج رفت: «منم آبجی کوچیکه.» وارد که شد، باردیگر یاد حرف های مبینا افتاد. دستش را روی دیوار آجری کنارش کشید و آرام آرام به سمت حوض وسط حیاط رفت. برگ های رنگارنگ پاییزی، سطح حوض را پر کرده بود. دستش را پایین برد و آنها را کمی عقب زد، از کنار برگ ها، تصویر صورتش را توی آب دید. خم شد و زل زد توی چشم هایش... صدای مادر را شنید که سلام می کرد. لبخند زد. حس می کرد شیرینی توی دهان مادر است؛ آن قدر که صدایش گرم و شیرین بود. سرش را از پنجره آشپزخانه بیرون آورده بود... یک دفعه صدرا هم بیرون پرید و دوید دنبالش و داد زد: "سلاااام آبجی." سمانه هم خنده کنان توی حیاط دوید. صدرا بدوبدو توپ پلاستیکی راه راه سفید و بادمجانی را از کنار درخت انجیرِ گوشه حیاط برداشت و مکث عمیقی کرد. بعد فریاد زد: "اگه راست می گی، ضربه چرخشی سوباسا رو بگیر.... هاواللا" و شوت محکمی زد. یک لحظه سکوت شد. چیزی توی هوا پرید. سارا و سمانه توپ را دیدند که آرام از کنارشان عبور کرد. متعجب باردیگر سرشان را بالا گرفتند؛ دمپایی صدرا بود که مثل نقطه ریزی در آسمان لحظه لحظه درشت تر شد و ناگهان توی حوض افتاد و قطرات آب بیرون ریخت. چیزی نگذشت که صدای بلند خنده شان تمام حیاط را پر کرد.»
این کتاب بزودی با ۲۰۸ صفحه منتشر می شود.

1400/05/21
11:55:08
5.0 / 5
989
تگهای خبر: بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ