دولت و سیاست اجتماعی در ایران بازنشر شد

دولت و سیاست اجتماعی در ایران بازنشر شد

دومین چاپ کتاب دولت و سیاست اجتماعی در ایران نوشته معصومه قاراخانی توسط انتشارات آگه منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، انتشارات آگه دومین چاپ کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» نوشته معصومه قاراخانی را با شمارگان ۲۲۰ نسخه، ۲۰۸ صفحه و بهای ۴۷ هزار تومان منتشر نمود. چاپ نخست این کتاب سال ۹۸ با شمارگان ۵۵۰ نسخه و بهای ۳۲ هزار تومان انتشار یافته بود.
سیاست های اجتماعی با تأمین رفاه و تحقق عدالت اجتماعی، نقش «ملات اجتماعی» را داشته و یکی از ابزارهای پیوند میان دولت و ملت هستند. سیاست اجتماعی در طیف گسترده ای از رژیم های سیاسی از اقتدارگرا تا دموکراتیک تجربه شده است و تنها محدود به دولت های رفاه نیست.
اما کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» حاصل مطالعه ای پیشرو در حوزه سیاست اجتماعی در ایران است. در این کتاب بجز پرداختن به دانش مفهومی سیاست اجتماعی، تحلیلی علمی از سیاست اجتماعی در ایران عرضه می دهد.
نویسنده از سویی ادبیات نظری و پژوهشی تحلیل سیاست اجتماعی را مرور می کند و از طرفی، با گشودن دریچه ای به سیاست های آموزش و سلامت و مسکن (سه کارویژه اصلی دولت) تصویری تجربی از روند سیاست اجتماعی در ایران عرضه می دهد. بدین ترتیب، این اثر هم به کار پژوهشگران علاقمند به این حوزه کاربردی می آید و هم می تواند به منزله الگویی تحلیلی در حوزه سیاست اجتماعی برای آموزش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده گردد.
معصومه قاراخانی دکترای جامعه شناسی دارد و الان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.


منبع:

1400/04/21
18:42:57
5.0 / 5
1024
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ