مدیركل هواشناسی خبر داد

پیش بینی خیزش گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی خیزش گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پرسی بلاگ، چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در ساعات پیش رو شاهد افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و غبار، رگبار پراکنده و احتمالاً رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.


مهران چراغپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار زرد یا آگاهی برای وضعیت هوای چهارمحال و بختیاری، اظهار نمود: در ساعات پیش رو شاهد افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و غبار، رگبار پراکنده و احتمالاً رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این شرایط ناپایدار از اواسط روز گذشته شروع و تا اختتام وقت سه شنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در سطح چهارمحال و بختیاری، شرایط برای خیزش گرد و خاک مهیا است که این پدیده در بعضی ساعات سبب کاهش دید و کیفیت هوا می شود، منطقه اثر ناپایداری ها را در سطح استان در مناطق شمالی و شرقی و در شهرستان های شهرکرد، بروجن، بن، سامان و کیار است.
چراغپورتأکید کرد: به سبب وزش باد شدید کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکسته شدن درختان، سقوط اجسام از ارتفاع و خطر برخورد صاعقه دور از انتظار نیست، بدین سبب سفارش می شود شهروندان از استواری داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر اطمینان داشته باشند و در مجاورت ساختمان های درحال ساخت مستقر نشوند.
مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در آخر بیان کرد: کشاورزان و سایر شهروندان از آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی باغات در ساعات عصرگاهی پرهیز کنند، همین طور پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و... طی امروز باید مدنظر قرار گیرد.



1400/04/08
12:45:05
5.0 / 5
1028
تگهای خبر: كیفیت , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ