در گزارش پرسی بلاگ عنوان شد؛

راه رسیدن به سعادت از انتخاب می گذرد

راه رسیدن به سعادت از انتخاب می گذرد

یک کارشناس مذهبی با تاکید بر این که راه رسیدن به سعادت از انتخاب می گذردگفت: اگر درک نماییم برای تغییر، ابتدا خود ما باید قدمی در جهت آن برداریم، مفهوم انتخابات کاملاً متفاوت خواهد شد.



حجت الاسلام احمد لقمانی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ اظهار نمود: راه رسیدن به سعادت از انتخاب می گذرد و انتخاب یکی از فلسفه های سعادت انسان است. بعضی قربانی تقدیر هستند و بعضی قهرمان تغییر، اگر ما این مساله را درک نماییم و بفهمیم تغییری که می خواهد ایجاد شود خود ما باید قدمی در جهت آن برداریم اوضاع انتخابات کاملاً متفاوت خواهد شد.
وی یأس از لشکریان شیطان دانست و اظهار داشت: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب در خصوص تواصی به حق، در این چند ساعت باقی مانده باید افراد را دعوت نماییم و تلاش نماییم با زبان خوش با مهربانی با دلیل و برهان آنها را به مشارکت فرا بخوانیم.
این استاد حوزه ضمن اشاره به مسائل اقتصادی کشور و کمبود و صف اقلامی مانند مرغ، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در زمان و شرایط مناسب خودش محقق می شود. ما هم بخشی از مردم هستیم و مشکلات را درک می نماییم و با گرانی مواجهیم و متوجه این هستیم که مردم از گرانی ها ناراحتند ولی باید در شرایط و زمان مناسب مردم را ترغیب به مشارکت در انتخابات کرد.
لقمانی اضافه کرد: من بی تظاهر می گویم خدا شاهد است من گاهی از مواقع گریه می کنم برای کسی که چهار فرزند دارد و مستأجر است و با این گرانی ها و تورم مواجه می باشد ولی ما با این وضعیت روبرو می باشیم و باید تغییری ایجاد نماییم.
وی اظهار داشت: واقعاً گاهی آدم احساس می کند دولت مقابل ملت است. شب انتخابات در هر کشوری برای انتخابات یکسری تسهیلات قرار می دهند اما در ایران با گرانی مواد شوینده و شکر و سیمان و.. مواجه می شویم من احساس می نماییم این اتفاقات سهوی نیست برخی هستند که شاید تصمیم ساز نباشند ولی تاثیرگذارند تلاش می کنند تا جای ممکن مردم در انتخابات شرکت نکنند تا چماقی بر سر دولت آینده باشد.
لقمانی افزود: خداوند مقلب القلوب است ما هم باید هم دعا نماییم و هم دعوت هر دو باهم؛ برای رسیدن به ساحل به آسمان نگاه داشته باش ولی پا رو هم بزن.
وی تاکید کرد: با مرور خصوصیت های رئیس جمهور از نظر رهبری به گزاره هایی مثل مؤمن بودن، متخصص بودن، کارآمدی، امیدوار بودن، دلسوز و مهربان بودن، تلاشگر بودن و مدیر و مدبر بودن برای رِیس جمهور می رسیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با نقل خاطره ای از قول یکی از دوستان شهید طهرانی مقدم اضافه کرد: شهید تهرانی مقدم آیه «کَتَبَ اللَّهُ لَأَغلِبَنَّ أَنا وَرُسُلی» خداوند چنین مقرر داشته که من و رسولانم پیروز می شویم را بعنوان آیه ابر قدرتی خدا معرفی می کردند. این نگاه امیدوارانه و مقتدرانه است که ما را به توانمندی موشکی می رساند. رئیس جمهور باید چنین نگاهی داشته باشد اگر ما توانستیم موشک بسازیم نمی توانیم مشکل مرغ و تخم مرغ را حل کنیم؟ بایست توکل بر خدا کرد و مردانه و جوانمردانه به میدان آمد و دوستان و اقوام را به مشارکت فرا خواند.
لقمانی تصریح کرد: بعضی نه تنها آگاهی نمی دهند بلکه مردم را برای انتخاب گیج می کند. باید مخصوصاً در این ساعات پایانی و روز رأی گیری مراقب باشیم گیج نشویم انتخاب هوشمندانه آن است که انسان فراتر از رفاه امروز و زندگی امروز را ببیند و زندگی آخرت را در نظر بگیرد.
وی بیان نمود: متأسفانه فصل انتخابات برای برخی افراد فصل دین تراشی دین خراشی است و حرف هایی در مخالفت عفت و حیا و حجاب می شنویم. ما برای انتخاب هوشمندانه باید به فرمایش حضرت علی (ع) عمل نماییم که در انتخاب کارگزار به مالک اشتر شرایطی را گوشزد می کنند: اول اهل تجربه باشد، دوم اهل حیا باشد و سوم اهل بیوتات صالحه و اصیل باشد ما اگر برای خوشایند دیگران کار نماییم به همین مشکلاتی که امروز مواجهیم گرفتار خواهیم شد
لقمانی در انتها خاطرنشان کرد: آموزه های دینی هم رفاه و هم سعادت را برای مردم می خواهد، هم آرامش و هم آمرزش؛ ان شاءالله روز ۲۸ خرداد با وضو و قربت الی الله و اول وقت در انتخابات شرکت نماییم تا هر کار خیری که در ۴ سال آینده اتفاق بیفتد ما هم در آن شریک باشیم.

1400/03/27
11:27:20
5.0 / 5
1119
تگهای خبر: شركت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ