آفات جنگل های ارسباران به صورت مستمر رصد و پایش می شود

آفات جنگل های ارسباران به صورت مستمر رصد و پایش می شود

به گزارش پرسی بلاگ آذربایجان شرقی رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: آفات جنگل های ارسباران به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد.


علی قنبری ضمن اشاره به اهمیت جنگل های ارسباران به عنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی، اظهار نمود: این جنگلها از ارزش و اهمیت ژنتیکی و تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار بوده و این امر مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در حفاظت از این جنگلها سنگین کرده است.
وی اضافه کرد: آفت بخشی از فون جنگل بوده و باتوجه به این که جنگل یک اکوسیستم طبیعی است، باید تا پیش از رسیدن آفت به آستانه خسارت زایی از دخالت در جنگل خودداری کرده و اجازه داد آفت بوسیله دشمنان طبیعی خود کنترل شود.
وی تصریح کرد: در صورت بروز حالت طغیانی آفت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برابر نظر و مصوبات کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اقدامات کنترلی و مقابله ای مقتضی را برای پایین آوردن جمعیت آن انجام می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی؛ وی اظهار داشت: آفات جنگل های ارسباران به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می گیرد و با عنایت به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می شود که در این راستا در هفته گذشته برخی از اعضای کارگروه تخصصی گیاهپزشی اداره کل از جنگل های ورزقان بازدید داشتند.




منبع:

1400/03/08
23:15:29
5.0 / 5
1115
تگهای خبر: سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ