بهره برداری از ایستگاه شهرك آزمایش و باقرخان تا دوماه آینده

بهره برداری از ایستگاه شهرك آزمایش و باقرخان تا دوماه آینده

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اعلان اینکه اجرای فاز سوم خط 6 مترو در اولویت عملیات اجرائی قرار دارد، اظهار داشت: امید است که طی دوماه آینده ایستگاه های شهرک آزمایش و باقرخان به شهروندان تحویل داده شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی؛ پیروز حناچی، شهردار تهران؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اجرا شد. در این مراسم همزمان با شروع به کار ایستگاه مرزداران، شهرداران مناطق یک و دو شهرداری با حضور در ایستگاه اقدسیه، مبادرت به افتتاح این ایستگاه در خط ۳ مترو تهران کردند.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره ایستگاه مرزداران، اظهار داشت: خط ۶ شامل چهار فاز است که این ایستگاه در فاز دو خط ۶ متروی تهران قرار گرفته است که فاز نخست آن در فروردین ۱۳۹۸ حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) راه اندازی شد. چهار ایستگاه از فاز دوم نیز حدفاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری در اسفند به بهره برداری رسید.
وی با اعلان اینکه اجرای فاز سوم در اولویت عملیات اجرائی مترو قرار دارد، اضافه کرد: فاز سوم جزو بخش میانی خط ۶ شمرده می شود که از جهت مسافرگیری و عبور از مرکز شهر بسیار مهم می باشد. محدوده میانی خط ۶ به طول ۷۴۰۰ متر از ایستگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری را شامل می شود که قبل از این و در ۳ ماه پایانی سال گذشته، ایستگاه های یادگار امام (ره)، شهید ستاری، دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی به بهره برداری رسیدند. البته ایستگاه امیرکبیر که مربوط به خط ۶ است، در محدوده میانی آن بشمار نمی آید چونکه در اواخر آذر راه اندازی شد.
بگفته امام، ایستگاه هفت تیر، ایستگاه تقاطعی با خط یک و همین طور ایستگاه میدان ولیعصر (عج) با خط سه از اهمیت بسیاری در این خط برخوردارست.
وی با اعلان اینکه امروز ورودی شمالی ایستگاه مرزداران افتتاح می شود، اضافه کرد: ورودی جنوبی بخاطر نصب نشدن پله برقی ها هنوز آماده نیست و تا دو ماه دیگر تحویل شهروندان داده خواهد شد.
مدیرعامل مترو درباره ایستگاه اقدسیه، توضیح داد: این ایستگاه بیست و پنجمین ایستگاه در خط سه است که به بهره برداری می رسد. البته این خط یک ایستگاه دیگر هم دارد؛ ایستگاه تقاطعی G۳ در محدوده تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولیعصر (عج) است که در سنوات گذشته حذف شده بود. اما در برنامه اجرائی برای امسال قرار گرفته است.
ایشان سپس افزود: امروز این ایستگاه با ۸ هزار متر مربع زیربنا در عمق ۲۳ متری، با ۸ رشته پله برقی و دو دستگاه آسانسور افتتاح می شود. این ایستگاه از مسیر ویژه نابینایان و تجهیزات افراد معلول به همراه علایم بساوایی برخوردارست. مجموع هزینه عملیات ساختمانی و تجهیزاتی ایستگاه اقدسیه برابر با ۲۰۲۰ میلیارد ریال است. این ایستگاه هم دو ورودی دارد.
امام درباره توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران، اظهار داشت: توسعه شمالی خط ۳ به طول ۸ کیلومتر و ۱۰۰ متر در دوره مدیریت شهری پیشین شروع شده بود و از زیر خیابان موحد دانش عبور کرده بود، اما به دلایلی این توسعه منتفی شد. اما با تاکید شورای شهر پنجم مطالعات جامعی دراین باره صورت گرفت تا این که ۱۲ گزینه برای توسعه خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد تا تجریش دیده شد و درنهایت یک گزینه اصلی از تیر ۱۴۰۰ شروع خواهد شد.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، اظهار داشت: امید است که طی دوماه آینده ایستگاه های شهرک آزمایش و باقرخان به شهروندان تحویل داده شود.



1400/02/25
20:39:37
5.0 / 5
1310
تگهای خبر: اطلاع رسانی , ترافیك , حمل و نقل , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ