رسوایی پلیس آمریكا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یك زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

رسوایی پلیس آمریكا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یك زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

به گزارش پرسی بلاگ وکیل یک زن ۷۳ ساله آمریکایی مبتلا به بیماری زوال عقل، ویدئویی از رفتار غیرانسانیِ چند مامور پلیس آمریکا را منتشر نموده که نشان داده است این ماموران حین دیدن ویدئویی از لحظه بازداشت موکلش که با زور همراه بوده و منجر به دررفتگی کتفش شده، از او به تمسخر یاد می کنند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، "کارین گارنر" روز ۲۶ ژوئن تابستان گذشته کمی بعد از آنکه بدون پرداخت ۱۳ دلار برای خریدهایش از یک شعبه سوپرمارکت خارج شده بود، توسط پلیس با اعمال زور بازداشت شد.
وکیل این زن سالمند می گوید که حین بازداشت، آرنج موکلش شکسته و کتف وی در رفته است و در همین حال به زور به داخل سلول منتقل شده است.
در تصاویر دوربین وصل شده به بدن این افسر پلیس که انتشار یافته است، مشاهده می شود که این زن سالخورده بعد از به زمین افتادن مرتب می گفته که "به خانه می روم."
تحقیقات درباره عملکرد اداره پلیس لاولند در ایالت کلرادوی آمریکا به جریان افتاده است.
در تصاویری که روز دوشنبه ۲۶ آوریل از دفتر اداره پلیس در روز بازداشت این زن انتشار یافته است نشان داده است در صورتی که ماموران پلیس با هم شوخی می کنند، ویدئوی لحظه بازداشت زن سالخورده را بررسی می کنند.
وکیل این زن می گوید: در صورتی که این مادربزرگ ناتوان با کتف در رفته با دستبند به نیمکت سلول بازداشتگاه در اداره پلیس بسته شده بود، ماموارن پلیس اتاق کناری درباره این واقعه و در رفتن کتف زن شوخی می کردند و می خندیدند.
خانواده گارنر، یک مهندس در زمینه صدابرداری را استخدام کردند تا بتواند با تقویت صدا در ویدئوی دوربین مدار بسته اداره پلیس، حرف ها و اظهارنظرهای ماموران را مشخص نماید.
وکیل این زن و خانواده گارنر ضد این اداره پلیس و به افترا نقض قانون پشتیبانی از افراد دارای معلولیت آمریکا و "حمله خشونت بار" به گارنر در دادگاه فدرال اقامه دعوا کردند.
سارا شیلکه، وکیل گارنر می گوید که موکلش بعد از آن شکل از بازداشت که شبیه "شکنجه" بوده است، ۶ ساعت بدون دریافت کمک درمانی و پزشکی در صورتی که از درد گریه می کرده، در وضعیت گیج و سرگردان رها شده بود.
وکیل گارنر در یک بیانیه مطبوعاتی که منتشر نمود می گوید که ماموران پلیس "در حق خانم گارنر کوتاهی کردند. آنها در انجام وظیفه خود در برابر جامعه هم کوتاهی کردند و همه اینها در مقابل دوربین صورت گرفته است."
با این وجود پلیس لاولند روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که تا زمان اعلام نتایج "تحقیقات کیفری" که از هفته گذشته شروع شده، هیچ اظهار نظری نمی کند.
دادستانی شهر لاریمر در ایالت کلرادو بررسی این پرونده را از جهت اعمال زور حین بازداشت شروع کرده است.
رئیس پلیس لاولند، متعهد شد که در زمینه تحقیق و تفحص که بوسیله اداره پلیس شهر فورت کالینزِ کلرادو هدایت می شود، شفاف عمل کند.
در این رابطه یک مامور پلیس به مرخصی فرستاده شده و دو مامور دیگر به بخش اداری منتقل شده اند.
به گزارش بی بی سی، تصاویر دوربین های وصل شده به بدن ماموران پلیس از لحظه دستگیری گارنر اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) منتشر گردید و خشم خیلی از مردم را برانگیخته است.
تصاویر ویدئوی بازداشت خشونت آمیز این زن سالخورده و بیمار همزمان با انتقادهای گسترده در آمریکا در ارتباط با خشونت پلیس بخصوص ضد آمریکایی های آفریقایی تبار بوده انتشار یافته، هر چند این زن سفید پوست بوده است.




منبع:

1400/02/08
22:38:45
5.0 / 5
1039
تگهای خبر: بیماری , پلیس , خرید , سلول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ