بررسی تغییر پهنه خیابان دماوند در كمیسیون ماده5

بررسی تغییر پهنه خیابان دماوند در كمیسیون ماده5

طرح تغییر پهنه بخش هایی از خیابان دماوند که دارای بافت فرسوده و متروکه های باقیمانده از کارخانجات قدیمی است برای ترغیب مالکان به ساخت در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصویب می شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، کلام الله نظری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳ درباره مبحث تغییر پهنه و جبران عقب ماندگی در رشد و توسعه این محور اظهار داشت: در بخشی از محور دماوند با عنایت به وجود بافت فرسوده و متروکه و نقاط ناایمنی که از کارخانه های قدیمی در آن بوجود آمده ضرورت تغییر پهنه از S به M وجود دارد. چون که مالکان در پهنه S راغب به ساخت نیستند.
او اضافه کرد: شرکت مشاور از سال ۹۵ در حال بررسی این مورد است و طرح پیشنهادی این شرکت بعد از رفع ایرادها باردیگر به اداره کل طرح های شهری ارجاع شد تا از آنجا به کمیسیون ماده ۵ عرضه شود و در این کمیسیون تصویب و تصمیم مقتضی در ارتباط با محور دماوند ابلاغ شود.
نظری با اشاره به اینکه محور دماوند بین چند منطقه مشترک است و مناطق ۸-۴-۷-۱۳ و ۱۲ درگیر این معضل در این محور هستند و املاک آن هم پلاک هایی بزرگی است، افزود: حدود پنج ماه از عرضه گزارش نهایی شرکت مشاور به اداره کل طرح های شهری می گذرد و قرار شد که این طرح بزودی و امسال در کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شود.

حل مشکل عقب نشینی پلاکهای قسمت شمالی محور پیروزی
نظری در ادامه درباره حل و فصل عقب نشینی ها در بخشی از خیابان پیروزی هم اظهار داشت: ۱۹ پلاک در قسمت شمالی محور پیروزی منطقه ۱۳ وجود دارد که عقب نشینی در آن انجام نشد و سبب ایجاد نقاط ناایمن و صدمه به منظر شهری شده است؛ این پلاکها شناسایی و مساحت طبق سند و مساحت باقیمانده آن در جلسه بررسی و درباره راهکارهایی که می تواند مالکان را برای درخواست پروانه ترغیب کند، بحث هایی عنوان شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه در طول محور پیروزی بنرهای اطلاع رسانی در این حوزه نصب می شود، اضافه کرد: قرار شد حقوق مکتسبه مالکان طبق طرح تفصیلی به آنها داده شود، همینطور از تسهیلات مصوبه کرونا برای تسریع و تسهیل در این روند استفاده می نماییم.

حل و فصل حریم امنیتی پلاکهای اطراف پادگان نیروی هوایی
وی ضمن اشاره به حل مسئله محدودیت حریم امنیتی ۱۵۰۰ پلاک اطراف پادگان نیروی هوایی هم اظهار داشت: با پیگیری های شهرداری منطقه و همکاری نیروی هوایی این مسئله حل و فصل و حریم امنیتی برطرف شده و مالکان می توانند مطابق با مصوبات طرح تفصیلی مبادرت به دریافت پروانه کنند، تنها یک بخش جزئی در شمال شرقی باقی مانده که درحال رایزنی هستیم تا محدودیت حریم امنیتی آنها هم برداشته شود.

رفع فریز املاک خیابان زاهد گیلانی
طبق گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، نظری در انتها به رفع فریز از املاک خیابان زاهد گیلانی هم اشاره نمود و توضیح داد: سه سالی بود که شهروندان در این محور نمی توانستند جواز بگیرند، اما با پیگیری های انجام شده در بهمن ۱۳۹۸ مصوبه آن دریافت و ابلاغ گردید و ۳۰۰ پلاکی که در آن وجود داشت می توانند درخواست تخریب و نوسازی ارائه نمایند و پروانه آنها هم طبق ضوابط طرح تفصیلی در بر و کف صادر می شود.
بنابر این گزارش، پهنه تجاری (S): پهنه تجاری قسمتهایی از شهر است که وجه غالب آن، کار و فعالیت بوده و سهم سکونت در آن بسیار محدود است.
پهنه مختلط (M): پهنه مختلط مناطقی از تهران را شامل می شود که در آنها، شهرداری اجازه ساخت وسازهای توام یعنی کاربری مسکونی و تجاری را با هم می دهد.




منبع:

1400/02/04
20:42:55
5.0 / 5
1070
تگهای خبر: اطلاع رسانی , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ