بازدید هیاتی از كمیسیون بهداشت از آخرین وضعیت تولید واكسن كرونا در موسسه بركت

بازدید هیاتی از كمیسیون بهداشت از آخرین وضعیت تولید واكسن كرونا در موسسه بركت

رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بازدید هیاتی از این کمیسیون از گروه دارویی برکت (شرکت شفا فارمد) به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا عبدالحسین روح الامینی درباره این بازدید اظهار نمود: با عنایت به بازید دو ماه پیش از این پروژه میتوان اظهار داشت که روند پیشرفت طی دو ماه گذشته اعجاب آور و اعجاب انگیز است؛ هم اکنون آن بخش از پروژه که در حال نصب تجهیزات بود به مرحله تولید رسیده و بخشی که فاز اول صنعتی در شفافارمد برکت بود از مرحله ساخت اسکلت به نصب تجهیزات وارد شده است.
به قول وی بخشی از پروژه با ظرفیت قابل قبولی تولید میلیونی واکسن در ماه را دارد و برای توسعه خطوط و ظرفیت ها به جد مشغول کار هستند، البته به میزان گستردگی پروژه تأمین نیروی انسانی و زنجیره تأمین مواد و منابع سخت تر می شود. امید می رود با دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، نتایج مراحل کارآزمایی و مطالبات قانونی در فاز ۲ و ۳ رضایت بخش باشد تا بتوان بخشی از مردم را در تابستان با واکسن ایرانی واکسینه کرد.
روح الامینی در عین حال اظهار داشت که باید تا آن زمان از مسیرهای ممکن واردات واکسن برای پوشش گروه های در معرض خطر و مسن صورت گیرد، دولت در این حوزه همت لازم را پیدا کرده اما در دنیا کمبود واکسن وجود دارد و تقاضا زیاد است و تأمین واکسن کار دشواری است.
رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در انتها ابراز امیدواری کرد که با همت متخصصان و دانشمندان ما در شرکتهای داخلی بخصوص برکت، پاستور، رازی و میلاد دارو در عرصه تولید داخل بتوان نیازها را رفع نماییم. چنین زیرساخت هایی مورد نیاز کشور است و اگر در سالهای آینده با ویروس کرونا یا موارد دیگر درگیر شویم با مشکل مواجه نمی شویم و با توسعه شرکت ها بازار خوبی برای صادرات تولیدات و محصولاتمان خواهیم داشت.




منبع:

1400/01/30
20:36:37
5.0 / 5
983
تگهای خبر: انسانی , بازار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ