در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی خانه كتاب

معاون فرهنگی جدید خانه كتاب با برگه استعفا آمد!

معاون فرهنگی جدید خانه كتاب با برگه استعفا آمد!

پرسی بلاگ: معاون جدید فرهنگی خانه كتاب در مراسم معارفه خود اظهار داشت: همیشه برگه استعفایش را در جیب دارد تا هر زمان كه عذرش را خواستند راحت تر برود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مراسم تودیع و معارفه معاونان فرهنگی قدیم و جدید موسسه خانه كتاب عصر امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه در محل سرای كتاب این موسسه در تهران برگزار گردید.
نیكنام حسینی پور مدیرعامل خانه كتاب در سخنانی با قدردانی از تلاش های افشین داورپناه معاون فرهنگی سابق خانه كتاب از او بعنوان كسی كه همواره در فضای فرهنگی تنفس می كند حالا چه در خانه كتاب باشد و چه جهاد دانشگاهی، یاد كرد و گفت امیدوارم بتوانیم از سرمایه گرانبهایی كه آقای داورپناه در این مدت اندوخته است در مسیری دیگر استفاده نماییم.
مدیرعامل خانه كتاب همینطور سیدسعید میرمحمد صادق معاون فرهنگی جدید این موسسه را هم فردی با سابقه فرهنگی معرفی نمود و اظهار داشت: آشنایی من با آقای میرمحمد صادق به دوره بیست و یكم نمایشگاه كتاب تهران بر می گردد و او را فردی خوش فكر و تحول گرا دیدم.
حسینی پور در ادامه با اشاره به جشنواره های متعددی كه خانه كتاب برگزار می نماید بر ضرورت بازنگری آئین نامه های مربوط به این جشنواره ها و همینطور استفاده از ظرفیت نهادهای تخصصی در این بخش بخصوص پتانسیل اعضای هیئت علمی دانشگاهها و به خصوص زنان تاكید نمود.
وی همینطور با یادآوری برنامه های وزیر ارشاد كه بر مبنای آنها از مجلس رای اعتماد گرفته است، اظهار داشت: حتما برنامه هایی كه مربوط به خانه كتاب است باید با نگاه عدالت فرهنگی و توجه ویژه به استانها اجرایی شود.
وی شفاف سازی را از دیگر انتظارات خود از زیرمجموعه اش اعلام نمود و خاطرنشان كرد: باید هزینه های مربوط به برگزاری جشنواره ها به صورت شفاف اعلام و برای مردم مشخص شود. نكته دیگر پرهیز از تشریفات در برگزاری جشنواره ها است كه باید دار این زمینه هم اقدام گردد.
مدیرعامل خانه كتاب همینطور ضمن اشاره به فهرست بلند بالای اهل قلم كه در سایت این موسسه ثبت شده اند بر ضرورت خدمات دهی به آنها به صورت عادلانه تصریح كرد و اظهار داشت: متاسفانه هم اكنون نحوه خدمات دهی به اهل قلم از عدالت به دور است و بنابراین باید آئین نامه های مربوط به این حوزه بروز رسانی شوند.
حسینی پور همینطور با تاكید بر ضرورت استفاده بهینه از بدنه خانه كتاب توسط معاون جدید فرهنگی این موسسه خواهان مشاركت بیشتر آنها در فعالیت های خانه كتاب شد.
در ادامه این برنامه افشین داورپناه معاون فرهنگی سابق خانه كتاب در سخنانی نیروی انسانی متخصص را از امتیازات این موسسه توصیف و ابراز امیدواری كرد كه خانه كتاب بیش از پیش قدر این نیروها را بداند.
وی در عین حال با اشاره به اینكه من با ایده های فراوانی به خانه كتاب آمده ام عنوان كرد: خیلی از این ایده ها در این ۳ سال و نیم امكان تحقق پیدا نكرد و این مسئله ای است كه سبب ناراحتی و دلخوری من است.
داورپناه در عین حال تغییر صورت گرفته در معاونت فرهنگی خانه كتاب را به فال نیك گرفت و برای جایگزین خود آرزوی توفیق كرد.
در این مراسم همینطور سیدسعید میرمحمدصادق معاون فرهنگی جدید خانه كتاب در سخنانی با اشاره به اینكه همواره نگاهم به تحول بوده است و اساسا برداشتم از موفقیت تصویری است كه در دو امدادی می بینیم اظهار داشت: فكر می كنم فرد موفق آن كسی است كه می تواند با تلاش خود راه را برای دیگران باز كند تا حركت تداوم بیابد.
وی مزیت سازی را هم از دیگر مولفه های مورد نظر خود برای پیاده سازی در ماموریت جدیدش عنوان نمود و در انتها سخنانش اظهار داشت: من همینجا از آقای حسینی پور می خواهم كه هر زمان خودشان تشخیص دادند كه من به درد این مسئولیت نمی خورم، بدون رودربایستی این را به خودم بگویم كما اینكه من همین الان هم برگه استعفایم در جیبم است و می توانم آن را تقدیم آقای حسینی پور كنم.
در آخر این مراسم ضمن تقدیر از خدمات افشین داورپناه، حكم معاون فرهنگی جدید خانه كتاب به سیدسعید میرمحمدصاق ابلاغ گردید.

1397/07/16
22:10:27
0.0 / 5
4755
تگهای خبر: انسانی , جشنواره , خدمات , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ