پاسخ وزیر بهداشت به استعفای معاون اجتماعی

پاسخ وزیر بهداشت به استعفای معاون اجتماعی

پرسی بلاگ: وزیر بهداشت ضمن پذیرش استعفای دكتر سید محمد هادی ایازی - معاون اجتماعی این وزارتخانه، مطالبی را خطاب به وی بیان نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن نامه دكتر سعید نمكی - در پاسخ به استعفای دكتر ایازی آمده است: «مرقومه جنابعالی كه علاوه بر تبیین جایگاه معاونت اجتماعی، بیان كننده عدم تمایل حضرتعالی به همكاری با اینجانب بود را دریافت نمودم. مستحضرید چند سال قبل در زمانی كه در جایگاه معاون سازمان برنامه و بودجه بودم به سبب سوابق بهادار تان بعنوان مشاور در امور سالمندان از همراهی تان بهره مند شدم و در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باز بنا داشتم از تجارب و تلاش تان محروم نمانم.

مع الوصف از آنجائیكه در تمام سال های خدمتگزاری ام هرگونه اعلام عدم تمایل به همكاری را بی پاسخ نگذاشته ام و متأسفانه ساعت ها پیش از بازكردن پاكت مرقومه ارسالی جنابعالی در برخی از شبكه های خبری از متن آن باخبر شدم، پس با استعفای حضرتعالی موافقت می شود و از آنجائیكه اجتماعی شدن نمایش خدمت در نظام سلامت همت همگان و هدایت بالاترین مقام اجرایی را می طلبد، پس تا اطلاع ثانوی مسئولیت اداره آن مجموعه بعهده اینجانب خواهد بود. اینجانب با پرهیز جدی از بستن واگن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به لوكوموتیو سیاست زدگی تلاش خواهم كرد از ظرفیت همه دلسوزان نظام و علاقه مندان به خدمت با هر گرایش سیاسی استفاده كنم.

مع الوصف بعنوان مدیری كه حدود چهار دهه از عمرم را در جایگاه های مختلف اجرایی سپری كرده ام با بهره گیری از مشورت كارشناسان بی غرض و مجرب و بكارگیری توشه ایام گذشته می كوشم با اندیشه ای نظام مند و دور از رانش ها و كشش های مقطعی و تاثیر پذیری از هرگونه سفارش به ویترین آرایی، منطبق با مصلحت آینده مردم، انقلاب و نظام طی طریق نمایم. بدیهی است در این راه موافقان و مخالفانی باز خواهم داشت كه اگر موافقانمان فهیم، ثابت قدم و مومن به خدمت و مخالفانمان منصف، وطن دوست، بی غرض و خردمند باشند یقیناً راهی هموارتر خواهیم پیمود. گرچه زحمات چند سال اخیر حضرتعالی و همكاران تان در جلب مشاركت خیرین و به كارگیری سازمان های مردم نهاد در عرصه سلامت ستودنی است، مع الوصف اینجانب معتقدم اجتماعی شدن سلامت، تنها وظیفه یك معاونت درون وزارت بهداشت نیست، سی و چند سال پیش به اتفاق برخی از عزیزان از پزشكی جامعه نگر نوشتیم و اجرا كردیم چون معتقد بودیم طبیب باید جامعه محور تربیت شود نه بیمارستان محور. امروز با عنایت به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، معتقدم همه همكاران، معاونت ها و دستگاه های زیر نظر ما باید جامعه محور تلاش كنند. لازم است نگاه جامعه محور و اجتماعی كردن خدمات جزء لاینفك و ادغام یافته در كلیه معاونت ها و در نهایت همه كارگزاران جمهوری اسلامی باشد.

نیك می دانید در كشورهای در حال توسعه به جای تقویت، ادغام و نهادینه كردن نگرش و تغییر نگاه به ایجاد ساختار می پردازیم كه این درد مزمن و علاج ناپذیر كشور ما باز هست. ستادهای گوناگون از اقامه نماز تا مبارزه با قاچاق و فساد و غیره چقدر در تغییر رویكردهای اجتماعی ما موثر بوده است؟

آیا فكر می كنید با ایجاد اداره كل و یا معاونت اخلاق پزشكی می توانیم خدمات همكارانمان را اخلاقی تر كنیم؟ یا راهكارهای دیگری نیاز است؟ كه به قول همشهریم سهراب سپهری "چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید" این تغییر نگاه گرچه مردان و زنانی سخت كوش بعنوان پیام آوران تحول می خواهد اما بدون شك با تحمیل ساختار و هزینه ای جدید به بدنه سنگین و فربه نظام اداری میسور نخواهد شد.

می دانید چرا DMF در شاخص های بهداشت دهان و دندان غیرقابل قبول است؟ چون دانشجوی دندانپزشكی ما به جای Commuity based (جامعه محور) Unit based و Clinic based تربیت می شود.

می دانید چرا پرستار ما در نظام نمایش خدمت تك بعدی و آنهم در بالین بیمار به كار می آید؟ چون بیمارستان محور Hospital based آموزش می بیند و بالاتر می دانید چرا دانشجوی نخبه ای كه از دبیرستان بعنوان دانشجوی پذیرفته شده كنكور تحویل می گیریم، اینهمه از جامعه بیگانه است؟ چون از روز اول مدرسه به او محفوظات سنگینی می آموزیم حافظه اش را پر می نماییم، Memorization اجرا می نماییم نه Socilization روز اول دبستان در كشورهای پیشرفته كودكان را به پارلمان می برند، با ترافیك درست و عبور از خط عابر پیاده آشنا می كنند، احترام به حقوق شهروندی را به او می آموزند ولی ما...

اینجانب مصمم هستم تا اجتماعی شدن را به تغییر نگاه و آنهم نه به شكل جزیره ای منفك بلكه در همه اجزای وزارت بهداشت و نهایتاً بدنه دولت منتقل كنم و برای این هدف برنامه ای دارم كه قرار بود با جنابعالی بعنوان دلسوزی اندیشمند در بین گذارم كه متاسفانه حوصله نفرمودید.

از خداوند بزرگ برایتان هركجا كه هستید آرزوی توفیق و تندرستی دارم.»



1397/11/29
14:55:10
5.0 / 5
4616
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بیمارستان , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ