مدیركل اخبار شركت ارتباطات فرهنگی پكن:

تمدن ایران جزو تمدن های باشكوه دنیاست

تمدن ایران جزو تمدن های باشكوه دنیاست

به گزارش پرسی بلاگ وید چنگ در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن اظهار داشت: از سالهای نوجوانی به فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا و علاقه مند شدم. تمدن ایران را از تمدن های با شکوه می خوانم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رایزنی فرهنگی ایران در چین به منظور ارتباطات بیشتر و اجرای برنامه های نمایشگاهی بخصوص به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط فرهنگی دو کشور، ارتباطاتی را با مراکز فرهنگی چین داشته است تا این مهم به شایستگی انجام گیرد.
در این راستا، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با وید چنگ، مدیرکل اخبار دیپلماسی شرکت ارتباطات فرهنگی پکن دیدار و گفتگو کرد.
چنگ با یادآوری تاریخ و تمدن ایران در آسیا، آنرا همتا برای کشور چین خواند و بیان نمود: از سالهای نوجوانی به فرهنگ و تمدن ایران زمین آشنا و علاقه مند شدم. تمدن ایران را از تمدن های با شکوه می خوانم و دو تمدن چین و ایران را به همراه دو تمدن دیگر از تمدن های مهم جهانی می دانم و بسیار خرسندم که بتوانم ارتباطات فرهنگی دو کشور را با همیاری ارتقا دهیم.
وی اظهار نمود: این مرکز آمادگی دارد تا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در چین در زمینه های فرهنگی و هنری بخصوص برگزاری نمایشگاه همکاری کند.
وفایی با قدردانی از اظهار محبت به فرهنگ و تمدن کشورمان اظهار داشت: در ایران هم آمادگی برای همکاری با بخش فرهنگی سفارت چین در اجرای برنامه های سال جاری وجود دارد.
رایزن فرهنگی ایران در پکن اضافه کرد: تعداد ۵۰ قطعه نقاشی از هنرمندان ایرانی آماده کرده ایم که پیشنهاد می شود از ماه آینده در نمایشگاه فرهنگی به معرض نمایش گذاشته شود.
وی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای نمایش این تابلوهای نقاشی در سایر استان های چین اعلا کرد و پیشنهاد کرد: لازم است نقاشی کودکان و نوجوانان ایران را در نمایشگاه های چین به نمایش بگذاریم.
در آخر این دیدار مقرر شد با مسؤلان فرهنگی استان چندائو برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران و هم مرکز نمایشگاه های صنایع دستی ملل در گمرگ پکن گفتگو به عمل آید.


منبع:

1400/01/26
11:09:11
5.0 / 5
1116
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ