توسط نشر اراده؛

مجموعه شعر زمزمه های جامانده منتشر گردید

مجموعه شعر زمزمه های جامانده منتشر گردید

پرسی بلاگ: دومین مجموعه شعر سوسن شیخ محجوبی با عنوان زمزمه های جامانده  در غالب شعر نو و با مضمونی  عاطفی و عاشقانه توسط نشر اراده منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از روابط عمومی نشر اراده، مجموعه شعر های سوسن شیخ محجوبی با عنوان «زمزمه های جامانده» توسط نشر اراده انتشار یافته است.
سوسن شیخ محبوبی نویسنده و شاعر، درباره این کتاب اظهار داشت: مجموعه «زمزمه های جامانده» دومین مجموعه من در غالب شعر نو و با مضمونی عاطفی و عاشقانه است. برای نوشتن شعر، متن و دلنوشته، ساعت و زمان خاصی را در نظر نداشته ام و گاهی با تلنگری، واژه ها در ذهن و جانم پدیدار میشود، حتی در بعضی از مواقع اتفاق افتاده در شلوغترین مکان و پر از هیاهو توانستم تمرکز کنم و شعر یا متن دلخواه خودرا یاداشت کنم.
وی اضافه کرد: برای نوشتن اشعارم تلاش میکنم تا همه اقشار جامعه چه خاص و چه عام متوجه شوند ودر نوشته هایم سبکی را دنبال میکنم که به احساسات هر کسی نزدیک باشد، این مجموعه توسط «نشر اراده» در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به چاپ رسیده و خوشبختانه با وجود بحران کوید ۱۹ استقبال خوبی از این کتاب شده است.
این شاعر در ادامه اظهار داشت: هردو مجموعه شعر به اسامی «برزخ خیال» و «زمزمه های جامانده» به زمان و جامعه خاصی اشاره ندارد، ولی شاید بهتر باشد در اینجا درد و دلی هم داشته باشم که خالی از لطف نباشد، متاسفانه شعر و ادبیات در زمان حال، بسیار مظلوم واقع شده و کمتر مورد حمایت قرار می گیرد و کمتر دنبال می شود، جوانان برای ارضای احساسات خودشان کمتر سراغ شعر و نوشته های ادبی میروند و بیشتر با ادبیات خاص و منحصر به فرد خودشان که در جامعه فعلی بسیار مصطلح شده است استفاده میکنند، هنر دوستان و آشنایان همیشگی با ادبیات در این روزها بیشتر در گیر اتفاقات اجتماعی پیرامون خود هستند و شاید همین سبب شده است که ادبیات مظلوم واقع شود، اما شاعران ونویسندگان همچنان پر تلاش و عاشقانه مینویسند تا شاید در این روزها آرامشی در ذهنها و در قلبها ایجاد کنند.
شیخ محبوبی اظهار داشت: در مجموعه اولم «برزخ خیال» تلاش کردم با ساده ترین واژه ها و جملات مفهوم را برسانم تا کسانی که حتی تمایلی به شعر و ادبیات ندارند، با خواندنش مفهوم را دریافت نمایند و با احوالات خودشان مطابقت و از آن لذت ببرند و این میان با بازخورد مخاطبین تا حدودی هم آشنا شدم که موجب خوشحالیم از هدف خویش بود. در کتاب دومم ابهام را بیشتر وارد متن و نوشته ام کردم طوری که شاید برای درک مفهوم نهفته در آن متن، خواننده کمی نیاز به دقت بیشتر داشته باشد و برای درک هدف من از نوشتن آن شعر، به چالش ذهنی کشیده خواهد شد، اما در مجموع، متن و اشعارم را به شکلی به نگارش در آوردم که هر خواننده ای بتواند خودش را در بطن تلخی و شیرینی آن شعر قرار بدهد و واژه ها را به درون خودش بکشاند و بتواند جمله به جمله و واژه به واژه تجسم سازی کند و خودرا در عمق ماجرای شعر مربوطه قرار بدهد.
وی در پایان اظهار داشت: ای کاش به کتاب و کتابخوانی و ادبیات بیشتر بها داده میشد و کاش مناسباتی برای همایش هایی پرشور و عمومی اختصاص می دادند تا با ایجاد شور و حال در این همایش ها مخاطبین بیشتری جذب می شدند و عشق و علاقه را در جوانان بیش از پیش نشان می دادیم.


منبع:

1400/01/25
21:31:22
5.0 / 5
1062
تگهای خبر: اجتماعی , كتاب , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ