توسط انتشارات معین؛

ترجمه انقلاب ناتمام اینشتین چاپ شد

ترجمه انقلاب ناتمام اینشتین چاپ شد

به گزارش پرسی بلاگ کتاب انقلاب ناتمام اینشتین (در جستجوی آنچه ورای کوانتوم نهفته است) نوشته لی اسمولین با ترجمه علی سمایی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «انقلاب ناتمام اینشتین (در جستجوی آنچه ورای کوانتوم نهفته است)» نوشته لی اسمولین اخیرا با ترجمه علی سمایی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب های زیتون» است که این نشر چاپ می کند.
لی اسمولین نویسنده این کتاب، دانشمند آمریکایی و متولد سال ۱۹۵۵ است. این کتاب او توسط انتشارات پنگوئن سال ۲۰۱۹ چاپ شد و عنوان فرعی اش چنین بود: چه دروغ هایی پشت نظریه کوانتوم قرار دارند؟ این دانشمند و فیزیکدان می گوید ما انسان ها همواره در تشخیص مرز بین خیال و حقیقت مشکل داشته ایم. برای توضیح جهان داستان هایی می سازیم و چون قصه گوهای ماهری هستیم، شیفته این داستان ها شده و بین تصور خود از جهان و خود جهان گرفتار اشتباه می شویم. این سردرگمی دانشمندان را به اندازه عامه مردم پریشان می کند اما در واقع تأثیر بیشتری بر ما دانشمندان می گذارد چونکه که در جعبه ابزار خود داستان هایی چنان قدرتمند داریم.
مولف کتاب پیش رو در این اثر نوشته است: هر چه جهان طبیعی را بیشتر درک می نماییم و به سمت پدیده های کوچکتر و بنیادی تر حرکت می نماییم، موفقیت های ما موانع جدیدی بر سر راه پیشرفت های بعدی قرار می دهد. برای این که متوقف نشویم باید بین اطمینان موجه نسبت به قدرت دانش موجود و آگاهی حاد از این امر که حتی موفق ترین فرضیه های ما تا چه حد فرضی هستند، تعادلی برقرار نماییم. درس دشواری که باید بیاموزیم این است که ادراک ما تا حدی تحت تأثیر حقیقت قرار می گیرد و به صورت کلی این ادراکات توسط مغز ما ایجاد می شود تا جهان را فقط به همان شکلی عرضه کند که برای یافتن راه خود در طبیعت به آن نیاز داریم.
در «انقلاب ناتمام اینشتین» که ششمین کتاب لی اسمولین است، او به قوانین مکانیک کوانتوم انتقاد کرده و گزینه های دیگری را برای تحلیل نظریه اتمی پیشنهاد می دهد.
این کتاب با ۳۰۳ صفحه و قیمت ۶۷ هزار تومان انتشار یافته است.

1400/01/25
11:56:01
5.0 / 5
1175
تگهای خبر: بازار , ترجمه , قوانین , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ